עוד "שיא": המשחק הכי פחות נצפה של מכבי ת"א ביורוליג ב-5 העונות האחרונות

ההתמודדות של מכבי ת"א מול אלבה הביאה רייטינג של 8% בלבד - הפעם השנייה ב-5 שנים שהרייטינג צונח למספר חד-ספרתי ; העונה נרשמה נפילה של 20% בכמות הצופים העונה לעומת עונות השיא של גרשון

לא בטוח שנתוני הרייטינג של העונה האחרונה יעזרו למכבי ת"א במו"מ על חוזה שידורים לעונה הבאה ביורוליג. המשחק ביום חמישי מול אלבה ברלין במסגרת הטופ-16, שאמנם כבר לא קבע דבר עבור הצהובים, היה המשחק הכי פחות נצפה של הקבוצה בחמש העונות האחרונות והביא לערוץ 10 רייטינג ממוצע של 8% בלבד בקרב משקי בית יהודיים.

הנתון משקף ממוצע צפייה של 125 אלף בתי אב בלבד. נכון לעכשיו עומד הרייטינג הממוצע העונה של משחקי מכבי על 14%.

רק פעם אחת נוספת בחמש העונות האחרונות צנח הרייטינג של מכבי למספר חד-ספרתי, אז זה קרה בעונת 2006/07 כשהמשחק מול ציבונה זאגרב בערוץ הראשון השיג 8.2% רייטינג בלבד.

בכיר בערוץ 10 אמר לא מכבר ל"גלובס" בהתייחסות לשידורי הספורט כי "הערוץ נוטה להמשיך את ההתקשרות עם מכבי תל אביב עונה נוספת, אבל זה לא יקרה בסכומים שהיו בשנה האחרונה". ההסכם הנוכחי בין ערוץ 10 ליורוליג עמד על כ-3.8 מיליון דולר במקסימום, אבל בשל העובדה שמכבי תל אביב לא העפילה לשלב ההצלבה ההסכם התכווץ בקרוב למיליון דולר.

את הפיחות במעמדה של הקבוצה בין תקופת פיני גרשון הגדולה (שנים 2003-2006) לזאת הנוכחית אפשר לראות על-פי ממוצעי הצפייה. ביחס לאותן שלוש עונות גדולות של גרשון ומכבי ששודרו בערוץ 1, חלה העונה נפילה של כ-20% בכמות הצופים במשחקי הקבוצה.