השמאים המכריעים שנבחרו עתרו לבג"ץ בבקשה שיורה לשר פרידמן לאשר את מינויים

טוענים: מצד אחד אנו מחויבים לחסל את עיסוקינו הפרטיים עד סוף אפריל - ומצד שני השר מעכב את חתימתו ומשאיר את עתידנו לוט בערפל

הקרב סביב מינוי רשימה סגורה של שמאים מכריעים עולה עוד מדרגה. 10 השמאים המכריעים עליהם המליצה הוועדה המייעצת הגישו הבוקר (א') עתירה לבג"ץ למתן צו על תנאי שיורה לשר המשפטים, דניאל פרידמן, לאשר לאלתר את הרשימה שהומלצה על-ידי הוועדה. העתירה הוגשה על-ידי עו"ד חיים וינטרוב ועו"ד אורי פרימו ממשרד המבורגר-עברון (בג"ץ 2121/09).

רשימת 10 השמאים שנבחרה פורסמה לראשונה ב"גלובס", והיא כוללת את רן וירניק, ניקי פרימו, לבנה אשד, יצחק ברמן, דורית פריאל, מנחם מלוכנא, אמנון ניזרי, שמואל רוזנברג, נאוה סירקיס ובצלאל קציר. העשרה אמורים להיכנס לתפקידם ב-1 במאי.

מתוך העתירה עולה כי בחלוף כמעט חודשיים מפרסום החלטות הוועדה המייעצת בדבר שמות השמאים המכריעים נמנע שר המשפטים מלאשר את ההמלצות, בניגוד להצהרת השר עצמו כי יסיים את הטיפול בעניין עד לסוף חודש פברואר. הוועדה הוקמה מכוח תיקון 84 לחוק התכנון והבנייה.

לטענת העותרים, הם מצאו את עצמם במצב בלתי אפשרי, שכן מיד לאחר בחירתם ולנוכח הוראות החוק, הם התבקשו להיערך לאלתר לסגירת הפרקטיקה הפרטית שלהם.

בעתירה נטען כי לצד החובות המיידיות שהוטלו על השמאים הנבחרים מבחינת סיום עיסוקיהם הפרטיים - המצב חייב, בה במידה, טיפול מהיר ויעיל באישור המינוי על-ידי השר, לבל יימצאו השמאים במצב אבסורדי בו חוסלו עסקיהם מחד והם לא נתמנו עדיין לתפקידם החדש מאידך.

כפי שפורסם ב"גלובס", בחודש שעבר פנתה לשכת השמאים, באמצעות בא כוחה עו"ד אילן בומבך, לשר פרידמן וביקשה להשהות את אישור רשימת השמאים. בפנייה הובאו טענות שונות, הן לגבי הליך בחירת השמאים המכריעים והן לגבי זהות הנבחרים ואופן פרסום שמותיהם.

לכתבה קודמת ולרקע בנושא שמאי מכריע והתיקון לחוק