מגעים לעסקת טיעון עם ברנרד מיידוף: יודה בחלק מהסעיפים הפליליים בכתב אישום

מיידוף בן ה-70, המואשם בביצוע הונאת משקיעים בהיקף 50 מיליארד דולר, עשוי לבלות את שארית חייו בכלא ; בממשל מבקשים לתת לנפגעי ההונאה יממה כדי להתנגד לעסקת טיעון, אם תהיה כזאת

ברנרד מיידוף, שמואשם בביצוע הונאה של משקיעים בהיקף של 50 מיליארד דולר, צפוי להודות השבוע בסעיפי האישום. ממסמך שעליו חתמו שלשום (ו') התובעים ועורך דינו הראשי של מיידוף עולה כי האיש, לשעבר סוחר ומנהל השקעות מכובד בוול סטריט, הסכים להודות בחלק מהסעיפים הפליליים בכתב אישום שיוגש נגדו.

ב-12 במארס יופיע מיידוף בבית המשפט להקראה רשמית של כתב האישום, שאחריה הנאשם מודה בסעיפי האישום, או כופר בהם.

מיידוף, שלטענת הרשויות התוודה בדצמבר בביצוע מעשה המירמה, עדיין לא השיב רשמית לאף אחד מסעיפי האישום נגדו.

מומחים משפטיים מעריכים כי כל הסימנים מצביעים על גיבושה של עסקת טיעון במה שכינו הרשויות הונאת הפונזי הגדולה ביותר בתולדות וול סטריט. פרשת ההונאה נמשכה כמה עשרות שנים, ונחשפה אשתקד בגלל התמוטטות השוק.

במסמך נפרד שהוגש שלשום לבית המשפט מבקש הממשל מהשופט להעניק לקורבנות הפוטנציאליים של ההונאה הזדמנות להשמיע את טענותיהם קודם להליך הטיעון. בממשל מבקשים לתת לנפגעי מיידוף יממה כדי להתנגד לעסקת טיעון, אם תהיה כזאת. "מדובר בצעד ראשון לקראת עסקת טיעון", אמר פיטר הנינג, לשעבר תובע פדרלי, וכעת פרופסור בבית-הספר למשפטים באוניברסיטת וויין סטייט בדטרויט.

מיידוף נעצר ב-11 בדצמבר 2008, לאחר שהבולשת הפדרלית (FBI) דיווחה כי מיידוף הודה בביצוע "הונאת פונזי עצומה", שגרמה להפסדים בסך 50 מיליארד דולר במהלך שנים רבות. מבצעי הונאת פונזי משלמים ללקוחות ותיקים בכספם של לקוחות חדשים.

מיידוף בן ה-70 עשוי לבלות בכלא את שארית חייו. בינתיים הוא שוחרר בערבות של 10 מיליון דולר למעצר-בית בהשגחה של 24 שעות בדירתו בניו-יורק, ששווייה 7 מיליון דולר.