ירידה נוספת בנכונות לרכוש דירה, ל-6.1% מכלל המשיבים

2.2% מתכננים רכישת דירה חדשה, 2.7% מתכננים רכישת דירה מיד שנייה, ו-1.2% מתלבטים אם לרכוש דירה

מדד אמון הצרכנים, מבית גלובס מחקרים בשיתוף PwC קסלמן וקסלמן, מראה כי בכל הקשור לשוק הדיור התנודתיות והעצבנות גוברת. נתון המגמה (ממוצע נע תלת חודשי) של ביקוש הציבור לדירות - הן חדשות והן מיד שנייה - ירד בפברואר בחצי נקודת אחוז, ל-6.5% מכלל המשיבים. מדובר ברמת שפל שנצפתה לאחרונה בינואר 2006, לפני יותר משלוש שנים. הנתון החודשי השוטף, מטבע הדברים, תנודתי יותר ורשם ירידה של 2.3 נקודות אחוז ל-6.1% מהמשיבים בלבד.

חזרה לנתוני המגמה תגלה, שמשיבים מקבוצת הגיל 39-49 רשמה החודש את העלייה הגבוהה ביותר מקרב כל הקבוצות בכוונות רכישת דירות, ואילו קבוצת הגיל הצעירה 18-29 רשמה את הירידה החדה ביותר.

הקבוצה האחרונה ממשיכה, זה זמן רב, לשמור על מעמדה בראש מתכנני רכישת דירה עם 13% שיעורי נכונות; על מקום גבוה שומרים גם משיבים מהמגזר הדתי והחרדי עם 11.3% שיעורי נכונות. בתחתית הרשימה משתרכים משיבים מאזור חיפה, עם 3.5% נכונות.

נציין, כי לאחר שבינואר נרשם שיא במספר המתכננים רכישת דירה מיד שנייה (5.9% מכלל המשיבים), הרי שהחודש, על פי הנתון השוטף, ניכרת חלוקה שוויונית יותר: 2.2% מהמשיבים מתכננים רכישת דירה חדשה בתוך שישה חודשים, 2.7% מתכננים רכישת דירה מיד שנייה, ואילו 1.2% מתלבטים אם לרכוש דירה בתקופה האמורה.

זה המקום להוסיף, כי פברואר היה החודש השמיני ברציפות בו שיעור המתכננים לרכוש דירה חדשה גבוה משיעורם של אלה המתכננים רכישה מיד שנייה. למעשה, בשנתיים האחרונות רק בארבעה חודשים העדיפו הנשאלים דירה חדשה. *