"מתחרה באימלדה": מנהלת חשבונות מסאן מרקוס גנבה 10 מיליון דולר וקנתה 400 זוגות נעליים

אנט יומנס - מנהלת הכספים הראשית לשעבר של קוואליטי וודוורקס, חברת נגרות בסאן מרקוס, הונדורס - חשודה במעילה ובגניבה בנסיבות מחמירות ; ההפסדים חייבו את החברה לפטר עובדים

מנהלת הכספים הראשית לשעבר של קוואליטי וודוורקס, חברת נגרות בסאן מרקוס, הונדורס, חשודה במעילה ובגניבה בנסיבות מחמירות. לפי הרשויות, אנט יומנס, 51, מעלה בכספי המעסיקים שלה בסכום של 10 מיליון דולר, נזק ניכר, שאילץ את החברה לפטר עובדים. לפי הטענות, יומנס רכשה בכסף 400 זוגות נעליים ומוצרים נוספים.

לטענת החוקרים, יומנס החזיקה את הנעליים בארון שגודלו כגודל חדר, ושבו התנוססו גם נברשות זכוכית וטלוויזיית פלזמה. יומנס התייצבה שלשום (ו') בכלא ויסטה, והיא תיחקר בחשד לביצוע גניבה ומעילה בנסיבות מחמירות.

לפי התביעה, ליומנס נקבעה ערבות של 10 מיליון דולר, אך היא בחרה להישאר בכלא ועדיין לא ברור אם מונה לה עורך-דין. הרשויות טוענות כי יומנס מעלה בכספים בשנים 2001-2007, כאשר כיהנה כמנהלת חשבונות ראשית בקוואליטי.

לפי התביעה, היא הוציאה 240 אלף דולר על 400 זוגות נעליים, 300 אלף דולר על בגדי מעצבים ועל 160 ארנקים שערכם נאמד ב-2,000 דולר ליחידה. כמו כן, נטען כי יומננס עיצבה מחדש את אחד מחדרי השינה בביתה והפכה אותו לארון נעליים מפואר.

"מדי שבוע היא הוציאה 25 אלף דולר באמצעות כרטיס האשראי שלה, וביום ב' בשבוע שלאחריו היא היתה משלמת את היתרה בכספי החברה", אמר הסמל מרק ורנאו מיחידת הפשעים הפיננסיים במשרד השריף.

לטענתו של וורנאו, ההפסדים לא אותרו, והחברה לא שכרה מעולם רואה חשבון חיצוני לבדיקת ספרי החשבונות, מכיוון שיומנס זכתה לאמון. לדבריו, נאלצה החברה לפטר עובדים ולארגן מחדש את פעילותה בגלל ההפסדים שספגה.

ורנאו ציין כי החקירה נפתחה לאחר שאמריקן אקספרס דיווחה לחברה בפברואר 2008 שאחד הצ'קים שלה שימש לתשלום חשבון של יומנס. אשתקד פוטרה יומנס והסכימה להעביר את נכסיה לחברה, שהשיבה לעצמה כ-2 מיליון דולר ממכירת ביתה של יומנס, כמה מכוניות ורכוש אחר.