מנכ"ל גוגל ישראל: "בעולם הבאנרים הישראלי יש לא מעט אגרסיביות כלפי המשתמש"

מאיר ברנד: "עולם הבאנרים של גוגל, לעומת זאת, הוא פחות חודרני ויותר רלוונטי" ; אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לרגל השקת Interest Based Advertising - כלי פרסומי המותאם להרגלי הגלישה של המשתמשים

"מה שלמדנו מפרסום במנועי החיפוש זה שאם מציגים למשתמשים פרסומות שרלוונטיות להם, הם יותר מתעניינים בהן, ואנחנו מאמינים שפרסום רלוונטי יותר ומפולח יותר, טוב לכולם", כך אומר היום (ד') מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, במסיבת עיתונאים, לרגל השקה עולמית של מוצר פרסומי חדש Interest Based Advertising. "בעולם הבאנרים הישראלי יש לא מעט אגרסיביות כלפי המשתמש, בעוד שעולם הבאנרים של גוגל הוא פחות חודרני ויותר רלוונטי".

כלי זה, שלא פותח במרכז הפיתוח של החברה בישראל, מושק היום בגרסת בטא בכל העולם על פני רשת התוכן של גוגל (אתרים שבחרו להציב מודעות המוגשות על ידי גוגל) ופלטפורמת הווידיאו YouTube, במטרה ליישם את הטרנד הפרסומי הקרוי פרסום מפולח, שמציע לכל משתמש פרסומות שמותאמות להרגלי הגלישה שלו. באפריל יחלו מפרסמים בארה"ב ואירופה להתנסות בכלי זה, ועד סוף השנה הוא ייפתח לכלל המפרסמים.

כך, צרכן שמרבה לגלוש באתרים פיננסיים, יראה פרסומות הקשורות לתחום גם כאשר הוא יגלוש באתרים אחרים שלא עוסקים בעולם תוכן זה. כמו כן, הוא מאפשר למפרסמים להציג בפני המשתמשים פרסומות על פי אינטראקציות קודמות שהיו להם עם המשתמש, כך שגולש שהתעניין במוצר מסויים, יוכל לראות פרסומת הקשורה לכך גם בעתיד, כאשר יהיה מבצע ספציפי לגביו.

לדברי ברנד, "לא מדובר במהפכה. הפתרונות הללו קיימים כבר בשוק. הייחוד בא לידי ביטוי בשני אופנים. הראשון הוא שגוגל מפעילה את הטכנולוגיה הזו על רשת תוכן שמגיעה לחשיפה של 80% מכלל המשתמשים בעולם. השני זה עניין הפרטיות, אותו אנחנו לוקחים בצורה מאוד רצינית, והיום אנחנו עושים לעולם הפרטיות באינטרנט את מה שעשינו לעולם המידע באינטרנט בעבר, במטרה להפוך אותו לשקוף יותר ונגיש יותר, כאשר השליטה נמצאת בידי הגולש".

על מנת לאפשר למשתמשים לשמור על הפרטיות שלהם, גוגל משיקה במקביל את הכלי Ads Preferences Manager, שמאפשר להם לנהל את העדפות הפרסום שלהם באופן אישי, ולהרכיב באופן אישי מהם תחומי העניין שלהם, שעל בסיסם יוצגו בפניהם פרסומות רלוונטית. "זה כלי שמאפשר למשתמשים שקיפות מלאה לגבי הפרסומות אותן יראה, כאשר באפשרותו לשנות, לערוך או לבטל את הכלי הזה", מסביר ברנד. יש להדגיש כי גולש שיבחר באופציה של ביטול הכלי הזה, ימשיך לראות פרסומות אולם הן לא יהיו רלוונטיות ומותאמות אליו.

"זה כלי שהוא טוב לכל הצדדים המעורבים למשתמשים, שייראו פרסומות שרלוונטיות להם, למפרסמים, שיצליחו להגיע ל-ROI (החזר על ההשקעה, נ"פ) גבוה יותר שכן הפרסום יהיה יותר אפקטיבי, ולאתרים שמתבססים על הכנסות מפרסום, שיוכלו להגדיל את מקורות ההכנסה שלהם", סבור ברנד.