צער בעלי חיים: הכלב לאקי, כוכב הקמפיין של הפיס, הוצא מבית "האח הגדול VIP" לאחר שלא הפסיק ליילל

האם קשת והפקת "האח הגדול" הסתבכו בפרשה הזויה שמרכזה פודל ענקי ואינטרסים מסחריים? ; קשת: "לאקי התקשה להסתגל" ; תנו לחיות לחיות: "במקום להכניס כלב שעושים לו מניקור, יכלו להכניס גור נטוש שמחפש בית"

האם קשת והפקת תוכנית הריאליטי "האח הגדול" הצליחו לסבך את עצמם בפרשייה הזויה שמרכזה פודל לבן ענקי ואינטרסים מסחריים?

שעות ספורות אחרי שנכנס כ"דייר החדש" של בית "האח הגדול", הפודל הענק לאקי, המככב בפרסומות של מפעל הפיס, הוצא ממנו אתמול (ג') אחרי חצות. הכלב לא הצליח להתאקלם בבית ויילל ללא הפסקה. בהפקת "האח הגדול" החליטו על הצעד המוזר של הכנסת הכלב המפורסם, ואולם לא הביאו בחשבון אפשרות שלאקי אינו יצור אנושי שמסוגל להסתגל באחת לסביבה שונה לחלוטין מזו שהורגל בה.

מפעל הפיס אינו נותן חסות - לא באופן רשמי, על כל פנים - לתוכנית "האח הגדול VIP". עם זאת, לאקי הוא אחד מכוכבי הפרסומות של מפעל הפיס מאז 2006. באחד הקמפיינים הוצג לאקי כשהוא "נואם" בפני אלפי כלבי צעצוע ומכריז על 160 מכוניות שיוגרלו בין המנויים.

פרק ההדחה הראשון של "האח הגדול VIP", ששודר אתמול, זכה לרייטינג ממוצע של 31.3% וניצב במקום הראשון בטבלת התוכניות הנצפות אתמול - עם 810 אלף צופים. בפרק הודח הדייר הראשון - יוסי מילשטיין, לשעבר יועץ התקשורת ויד ימינו של ארקדי גאידמק.

בהפרש גדול אחריה, עם רייטינג של 21.8%, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2. התוכנית "כוכב נולד - המדריך המלא לאודישנים", ששודרה מיד לאחר "האח הגדול VIP", הגיעה למקום החמישי עם 11.2% רייטינג.

תגובת קשת: "לאקי התקשה להתאקלם"

מקשת נמסר בתגובה: "מרגע כניסתו של לאקי לבית 'האח הגדול' עקבנו אחר התאקלמותו לסביבתו החדשה. לאחר שנראה כי הוא מתקשה להסתגל, הוא הוצא מן הבית".

"תנו לחיות לחיות": "כל מה שמעניין זה רק רייטינג"

אתי אלטמן, דוברת תנו לחיות לחיות, אמרה ל"גלובס": "הפקת 'האח הגדול' לא היתה צריכה להכניס כלב כזה מלכתחילה. קודם כל הוא בן 9. כלב שרגיל לחיות בבית ורגיל לסביבה הטבעית שלו - ברגע שמוציאים אותו משם ומכניסים אותו למקום גועש ורועש שמלא צעקות ואנשים, בלי החיים המסודרים שהוא רגיל אליהם, הוא נכנס לסטרס, בין אנשים זרים ומצלמות. כל זה השפיע עליו".

אלטמן הוסיפה: "העובדה שהביאו כלב כל-כך מטופח, שבטח עושים לו מניקור ופדיקור ושיש לו כבר בית חם, מראה שמה שמעניין היום את כולם זה רק רייטינג ואנשים יפים וכלבים יפים, שכולם נראים מטופחים. אם היו מתייעצים איתנו או עם ארגון אחר, היינו מביאים גור צעיר שמחפש בית. במדינת ישראל ננטשים 100 אלף כלבים בשנה, ויש אלפי כלבים שמחכים לבית. בשביל כלב כזה בית 'האח הגדול' היה הילטון, הוא היה מאושר. ההפקה יכלה להעביר את המסר, להגיד לעצמה - 'בואו אנחנו, 'האח הגדול', שיש לנו השפעה כל-כך גדולה ומאות אלפי צופים, בואו נשתמש בזה ונקרא קריאה לאמץ כלב ולתת לו בית חם'. אני זורקת את הכדור לאלעד קופרמן (מפיק התוכנית, מ.י) ואומרת לו: 'אלעד, תן במה לבעלי-החיים העזובים שכל-כך זקוקים לעזרה'".