עופר דקל הציע לשחרר 210 אסירים תמורת שליט

גלי צה"ל: עופר דקל, הממונה על השיחות להשבת גלעד שליט, הציע לשחרר 210 אסירים מתוך 450, שאותם דורש חמאס לפי דיווח של העיתון "אל-חיאת" ; ישראל דורשת ש-90 מהאסירים לא יחזרו לרשות הפלסטינית

העיתון "אל-חיאת" מדווח הבוקר (ה') כי הממונה על השיחות להשבת גלעד שליט, עופר דקל, הציע לשחרר 210 אסירים מתוך 450, שאותם דורש חמאס תמורת החייל החטוף.

על-פי הדיווח, ישראל דורשת ש-90 מהאסירים שישוחררו לא יחזרו לשטחי הרשות הפלסטינית, ואילו 30 אחרים, המתגוררים בגדה, יועברו לעזה. כמו כן מדווח העיתון הערבי, היוצא לאור בלונדון, כי ישראל מסרבת לשחרר את שאר האסירים ברשימת החמאס, בנימוק "שהם אחראים באופן ישיר לרצח מספר רב של ישראלים".

בחמאס מנגד, ממשיכים להקשיח עמדות במגעים לשחרור החייל החטוף. מקור בארגון אמר ל"אל חיאת": "אנחנו לא ממהרים בנושא הזה. אנשי הארגון מוכנים לחכות גם עוד שנה".

"מתנהל מו"מ מואץ על הרשימה"

מקור המקורב למגעים אמר אמש לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מתנהל משא ומתן מואץ על רשימת האסירים שחמאס דורש עבור שחרור שליט. לדבריו, הממונה על הטיפול בשבויים והנעדרים, עופר דקל, מאריך את ביקורו בקהיר בשל "סימן שמעיד על התקדמות".

לדברי המקור, היעד הוא להגיע להסדר עוד לפני 3 באפריל - מועד השבעת הממשלה החדשה. בתגובה לדיווח, אמר אביו של גלעד, נועם שליט, כי לא נמסר לבני המשפחה מידע חדש אודות התקדמות במשא-ומתן.