ד"ר אבי וינרוט על החשדות נגד אחיו יעקב: "בפרקליטות צריכים להתעורר, התיק נגד אחי הוא שערורייה"

עפ"י החשד, עו"ד יעקב וינרוט ייצג את שוקי ויטה וגבה ממנו שכר-טרחה מופחת - ובתמורה הקל ויטה בהסכמי שומה של לקוחותיו ; אחיו, אבי וינרוט: "טיוטת האישום כל-כך מופרכת, שקשה להבין איך מישהו המציא כזו המצאה"

"יעקב (עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, א' ל"ו) מאוד-מאוד כעוס וכאוב על העוול שעשו לו. הוא רוצה לתת מלחמה. אחרי שהעניין הזה קיבל את הכותרות שקיבל, יעקב מרגיש שהוא רוצה שהדבר הזה יקרוס באותה עוצמה, בצורה חדה ונמרצת, שיהיה ברור לכולם שהוא לא עשה שום דבר. ולא שיוכל אי-פעם מישהו לבוא ולהגיד 'תשמע עשו לך טובה'. שום טובה. אנחנו לא ביקשנו, לא רוצים ולא צריכים טובות. הוא לא עשה שום דבר שמצדיק את העוול הזה. זו שערורייה". כך אומר היום (ה') בראיון "לגלובס" ד"ר אבי וינרוט, אחיו של עו"ד יעקב וינרוט ושותפו למשרד, שהצטרף היום ל"מלחמה", כהגדרתו, להוכחת חפותו של אחיו.

בחודש שעבר חשפה הפרקליטות את החשדות בפרשת שוקי ויטה, שלפיהן עו"ד ד"ר יעקב וינרוט "סידר" לארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי הסכמי שומה חריגים ביותר אצל פקיד השומה שוקי ויטה, ובתמורה קיבל מהם עשרות מיליוני שקלים אותם העביר לחברה בבעלותו - ולא למשרד עורכי הדין שלו. כך, לטענת הפרקליטות, מתבטא חלק מעסקת השוחד שנתן לכאורה וינרוט לוויטה בעת ששימש כפקיד השומה.

עו"ד ד"ר אבי וינרוט, שעד היום שמר על פרופיל תקשורתי נמוך, החליט להפר את שתיקתו התקשורתית ולשמש פה לאחיו, שאינו מגיב בעצמו לידיעות המפורסמות מדי יום על הפרשה.

"אני לא יכול להבין מה סבר מי שניסח את טיוטת כתב האישום האומללה שהפרקליטות שלחה אלינו. היא כל-כך מופרכת שקשה להבין איך מישהו המציא כזאת המצאה. כשמשווים אותה לחומר הראיות ולנושא לגופו, זה כל-כך קלוש ומופרך שקשה לתאר בכלל, הייתי אומר הזוי אפילו. השבוע קראנו את חומר הראיות, ואני יכול לומר שהתיק הזה הוא שערורייה. מצד לצד אין שם שום דבר. פשוט כלום. אין פה אפילו תחום אפור, שאתה יכול להתנחם בכך שמישהו עשה טעות בהבנה. זה לבן מוחלט", הוא אומר.

לפי החשד נגד עו"ד יעקב וינרוט, שירותים המשפטיים שהעניק וינרוט לוויטה בשני עניינים שונים ניתנו חלקם בלא תשלום וחלקם בתשלום מופחת, שגם הוא שולם בתנאי פירעון חריגים ולמראית-עין בלבד. תנאים חריגים אלה ניתנו לוויטה, כך על-פי החשד, בעד פעולותיו כפקיד השומה בקשר לקידום האינטרסים של וינרוט, אחיו ולקוחותיו.

לדברי אבי וינרוט, "לבוא ולהסתכל על אחי בצורה הזאת צריך באמת מידה מוחלטת של חוסר היכרות שלו. אנחנו במשרד עוסקים בתיקי פרו-בונו בהיקפים שקשה לתאר. מידת המתן בסתר שהוא נותן היא דבר שאי-אפשר לאמוד אותו. יש תור שמשתרך כל יום כל היום גם בבית שלו.

"אילו אחי היה עושה לשוקי ויטה משהו שלא היה עושה ליהודי שקוראים לו משה כהן היתה יכולה לבוא טענה. אבל לא רק למשה כהן הוא היה עוזר, גם לבדואי מהנגב הוא עושה אותם הדברים ויותר".

* הבעיה אינה העובדה שהוא נותן שירותים פרו-בונו, אלא זה שבאותה תקופה טיפל ויטה בתיקי מס של 4 מלקוחותיו של וינרוט. לטענת הפרקליטות, מהסכמי שכר-טרחה בין וינרוט לביניהם עלה כי רוב השכר תלוי בהצלחתו של וינרוט לשכנע את ויטה לחתום על הסכמי השומה.

"לחשוב שאחי טיפל בכלל בנושאי מיסוי, זה לא להכיר את אחי. יעקב לא טיפל בנושא מיסוי לאף אחד מהלקוחות הללו. פשוט לא. הוא ישר שלח את הלקוחות לזאביק פלדמן. בחיים לא טיפל במיסוי ולא גבה לעצמו שכר-טרחה בגין מיסוי, אלא בגין דברים אחרים שהוא טיפל בהם, שלא היה להם שום קשר לעניין הזה. גם מבחינת התאריכים, החשדות מגוחכים. הרי אנחנו טיפלנו לשוקי ויטה בבקשות החנינה כשעוד אף אחד לא חלם שיהיה משהו שקשור ללקוח שיגיע אליו.

"גם הטענה של 'שלח לחמך על פני המים', שאחי יטפל בשוקי ויטה כדי שמתישהו, מאוחר יותר, יעזור ללקוחות שיגיעו למס הכנסה - היא מופרכת וקלושה. מישהו חיבר פה ראש עם זנב, עם רגליים. זה ידוע שכשמערכת הולכת בכיוון מסוים אז כולם נוהים אחריה. זה מה שקורה פה. מישהו הצעיד את המערכת לאיזשהו כיוון - וטראח ננעלו על אחי. הם צריכים להתעורר.

* יש שמועות ששותפים במשרד כועסים על יעקב על שהפקיד עשרות מיליוני שקלים שקיבל מארקדי גאידמק וממיכאל צ'רנוי בחברה בבעלותו, ולא במשרד שלו. הם חשים שגנבו אותם.

"לא היה ולא נברא. אין מאחורי השמועות הללו שום דבר. כל העניין הזה של הפקדת הכספים בחברה ולא במשרד הוא חוסר הבנה מוחלט. הכסף שהועבר ליעקב זה סכום המבטא את חלקו בתוך השותפות. זה לא חלקו של אף אחד אחר. השיקול של הפקדת הכסף שלו בחברה הוא שיקול נבון מבחינה מיסויית. תכנון המס הוא פשוט, מכיוון שאם אתה שם את זה בחברה, מס החברות יותר נמוך ממס יחידים, עד שאתה לא מחלק את זה כדיבידנד. לכן זה היה צעד חכם מבחינתו. הוא קיבל ייעוץ מס ופעל לפיו, זה הכול".

* הראיון המלא מתפרסם היום ב"גלובס הערב" במהדורה המודפסת, במדור "דין וחשבון".