גורמים בהסתדרות: הנהלת עוף העמק דוחה הצעות רכישה משום שהקיבוצים מעדיפים כינוס נכסים

העובדים המשיכו גם היום במחאה נגד סגירת המשחטה: התפרצו למשרדי ההנהלה בעמק יזרעאל

גורמים בהסתדרות תוקפים היום (ה') את הנהלת עוף העמק בטענה כי היא ממסמסת בכוונה הצעות לרכישת המשחטה, בין היתר, מצד רשת השיווק של רמי לוי. על פי הגורמים, בהנהלה מעדיפים ללכת להליך של כינוס נכסים, משום שהדבר יטיב לכאורה עם בעלי המשחטה - אגודה שיתופית של 14 מושבים וקיבוצים באזור עמק יזרעאל.

לטענת הגורמים, הסיבה שבעלי המשחטה מעדיפים הליך של כינוס קשורה להלוואת בעלים שנתנה האגודה למשחטה בסך כ-13 מיליון שקל, שכנגדה שועבדה הקרקע של המקום. על פי הגורמים, בהליך של כינוס נכסים תהפוך האגודה השיתופית לנושה מועדף בגלל השעבוד וכך רבים יותר הסיכויים שתזכה בחזרה למלוא ההלוואה שהעמידה לרשות המפעל. מנגד, בהליך של מכירת המפעל ללא כינוס נכסים, אין כל הבטחה כזאת לטענת הגורמים.

בינתיים, הבנק הבינלאומי אינו ממהר לבקש מבית המשפט כינוס נכסים על אף חוב של המשחטה בסך 3.2 מיליון שקל. ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יחסים טובים עם בעליו של הבנק, צדיק בינו, ועל פי ההערכות הבנק לא יפעל בעניין כל עוד קיים סיכוי לרכישת המפעל. מנגד, למשחטה חוב של כ-20 מיליון שקל לנושים אחרים, שעשויים לבקש בעצמם כינוס נכסים.

המנהלים עזבו את המשרדים

עובדי עוף העמק המשיכו להתבצר בשטח המשחטה זה היום החמישי ברציפות. בשעות הצהריים הגיעו להפגין מול הנהלת מפעלי עמק יזרעאל שבצומת כפר ברוך ואף התפרצו אל המשרדים במקום. העובדים הפריעו לישיבת הנהלה שהתקיימה באותה שעה וגרמו לכמה מנהלים לעזוב את המקום.

עובדי עוף העמק הבהירו יותר מפעם אחת כי המאבק שלהם יהיה קשה וללא פשרות מלבד המשך העסקתם במפעל. בתחילת השבוע התדרדר המאבק לפסים אלימים, אז נפצע צלם עיתונות בעת שניסו העובדים לסגור את שערי המפעל ולמנוע את עזיבתו של המנכ"ל, שוקי עוגן.

אתמול לקחו העובדים עופות ממחסני המפעל ויצאו למכור אותם בשוק תלפיות שבחיפה לאחר שלא קיבלו את משכורות פברואר. העובדים ציינו כי אין בכך פיצוי על הלנת שכרם, אולם מהכסף שהצליחו להכניס מהמהלך אולי יקנו ארוחה ראויה לשבת.

לא ניתן היה לקבל את תגובת האגודה השיתופית של משקי עמק יזרעאל.