שרגא ברוש על הפגישה עם עיני ונתניהו: "זה נראה מאוד חיובי ומבטיח"

ברוש ל"גלובס" בסיום הפגישה המשולשת: "אין לנו כרגע סל פתרונות באשר לסוגיות השונות, אבל יצאנו בתחושה שאנחנו הולכים לעבוד ביחד ולחלץ בשיתוף פעולה את המדינה מהמשבר

פגישה משולשת ראשונה: ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נפגש הערב (ה') עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ועם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. נתניהו כבר נפגש לאחרונה עם עיני פעמיים, כאשר אחת הפגישות ביניהם התקיימה באופן חשאי. ואולם, זו הפעם הראשונה שמתקיימת פגישה משולשת שכזו, ולפחות בצד של ברוש ועיני מקווים לראות בכך איתות חיובי על העתיד לבוא.

עיני וברוש מנסים כבר תקופה ארוכה לקדם בארץ את "המודל האירי" של מועצה כלכלית-חברתית המשותפת למעסיקים, לעובדים ולממשלה, אולם נתקלו בהתנגדות נחרצת מצד שר האוצר הנוכחי, רוני בר-און. בשיחה עם נתניהו לא חזרו על ההגדרה "מועצה כלכלית-חברתית", אלא קראו למודל של "פורום משולש".

גם הפעם המסר שיצא מן הפגישה דיבר על שיתוף פעולה למען הצלת המשק ולמען צמצום גל הפיטורים, אולם עכשיו השאלה כמה זמן יעבור עד שאנשיו של נתניהו ידליפו עוד תוכנית כלכלית לכאורה שמתכנן נתניהו, שעשויה להביך את עופר עיני. בפעם האחרונה שנתניהו דיבר עם עיני על שיתוף פעולה, זמן קצר לאחר מכן פורסם כי נתניהו מתכוון להטיל מיסוי על קרנות ההשתלמות הלחם והחמאה של ציבור העובדים במגזר הציבורי, ושל ציבור רחב גם במגזר הפרטי.

ברוש אמר ל"גלובס" בסיום הפגישה: "אין לנו כרגע סל פתרונות באשר לסוגיות השונות, אבל יצאנו בתחושה שאנחנו הולכים לעבוד ביחד ולחלץ בשיתוף פעולה את המדינה מהמשבר. זה נראה מאוד חיובי ומבטיח".