הבנקים הגדולים קוראים למדינות ה-G20 לאמץ את שיטת "הבנק לנכסים רעילים"

הבקשה הגיעה במכתב שנשלח לראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, מאת המכון למימון בינלאומי (IIF), ארגון גג של הבנקים הגדולים בעולם ; נציגי מדינות ה-G20 נמצאים כעת בועידת פיסגה בדרום אנגליה, ודנים באפשרויות השונות לטיהור הבנקים מנכסים רעילים

המוסדות הפיננסים הגדולים בעולם קוראים למנהיגי מדינות ה-G20 לאמץ את שיטת "הבנק לנכסים רעילים" כדי לפתור את משבר האשראי העולמי. הבקשה הגיעה במכתב שנשלח לראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, מאת המכון למימון בינלאומי (IIF), ארגון גג של הבנקים הגדולים בעולם.

על פי שיטת "הבנק לנכסים רעילים", ממששלות של המדינות המתועשות ירכשו מהבנקים נכסים רעילים בסכום הגבוה ממחיר השוק. בינתיים, משקיעים פרטיים פשוט מסרבים לרכוש את אותם נכסים במחיר אותו מציעים הבנקים. כתוצאה מכך, המאזן של הבנקים נמצא במצב מעורר דאגה.

בחודש שעבר, שר האוצר של ארה"ב, טימות'י גייתנר, קידם מהלך להקמת "בנק לנכסים רעילים", אך הוא התחרט ברגע האחרון. במקום זאת, גייתנר הציע להקים קרן ציבורית-פרטית שתוציא נכסים רעילים מהמאזנים של הבנקים. אך פרטי התוכנית החדשה של גייתנר עדיין לוטים בערפל. כתוצאה מכך, מניות הבנקים בעולם בכלל, ובארה"ב בפרט, ממשיכות לאבד גובה.

נציגי מדינות ה-G20 נמצאים כעת בועידת פיסגה בדרום אנגליה, ודנים באפשרויות השונות לטיהור הבנקים מנכסים רעילים. שר האוצר של קנדה, ג'ים פלהרי, ושרת האוצר של צרפת, כריסטין לגארד, אותתו כל כך שהם מעוניינים בדרכים חדשות לטיפול במשבר הפיננסים, הממשיך לשאוב כספים מהכלכלות שלהם.

"לא תהיה התאוששות משמעותית של הכלכלה הריאלית עד אשר נפתור את בעיית הבנקים" אמר שר האוצר של קנדה. נזכיר כי יו"ר ה'פד', בן ברננקי, אמר בשבוע שעבר כי "אם מצבם של הבנקים יתייצב, המשבר יחלוף בתוך כשנה". דבריו של ברננקי הובילו לעליות שערים בוול סטריט שנמשכות מספר ימים.