רנו שוקלת לייצר ולשווק מכוניות חשמליות בפורטוגל ללא "בטר פלייס"

החברה בוחנת הקמת מפעל סוללות למכוניות חשמליות במדינה כשבמקביל תפרוש החברה רשת הטענה ותשווק במדינה מכוניות החל מ-2011 ; יהיו זהות לאלה שמפתחת ומייצרת כיום ניסן ביפן

בישראל, כפי שכבר ידוע כיום, לא יהיה מפעל לייצור מכוניות חשמליות ובינתיים גם לא ידוע לנו על שיתוף פעולה כלשהו בתחום המו"פ ונייצור שנחתם בין רנו לבין חברות טכנולוגיה ותעשייה ישראליות. אולם לפורטוגל, שבה מתכוונת רנו להתחיל לשווק מכוניות חשמליות בעוד כשנתיים, מבטיחה כיום החברה תמריץ נאה.

בסוף השבוע הודיעה רנו כי במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם ממשלת פורטוגל בהחדרת רכב חשמלי למדינה, הוחלט לבחון הקמה בפורטוגל של מפעל נרחב לייצור סוללות ליתיום-איון, שיניעו את המכוניות החשמליות העתידיות. הסוללות יהיו זהות לאלה שמפתחת ומייצרת כיום ניסן ביפן.

בהודעה המשותפת לה ולממשלת פורטוגל אומרת רנו כי "זוהי טכנולוגיה חיונית לצורך החדרה נרחבת של מכוניות חשמליות. לפורטוגל יש תפקיד מפתח בהשקה ובשיווק של מכוניות חשמליות באירופה החל מ-2012".

יצוין כי במסגרת ההסכם שנחתם בין פורטוגל לרנו-ניסן בשנה שעברה, תתחיל ב-2011 פרישה של כ-1300 מסופי טעינה לרכב חשמלי בתחנות דלק ובתחנות דרכים ברחבי המדינה. ממשלת פורטוגל גם הסכימה להעניק שורה של הטבות מס לכלי רכב כאלה. הקמת המפעל צפויה ליצר אלפי משרות חדשות בפורטוגל ולהעניק לה עדיפות בקבלת הסוללות במקרה של ביקוש יתר בשוק העולמי.

ההסכם עם ממשלת פורטוגל נחתם ישירות עם רנו ללא מעורבות של חברת "בטר פלייס" הישראלית וגם מבלי לקחת בחשבון את מודל "תחנות ההחלפה המהירה לסוללות", שמקדמת "בטר פלייס". רנו חתמה עד כה על הסכמים עצמאיים דומים עם מונקו, המדינות טנסי ואורגון בארצות הברית. בנוסף חתמה החברה על הסכמים עצמאיים לשיתוף פעולה עם חברות חשמל מרכזיות בצרפת ובשוויץ.

יצויין כי גם ל"בטר פלייס" פעילות בין-לאומית עצמאית, שאינה קשורה ישירות לרנו-ניסן, ובמסגרתה, היא חתמה עד כה על הסכמים עם הממשל בהוואי, עם שלוש ערים בקליפורניה, עם אוסטרליה ועוד, במטרה לפרוש בהם את התשתית של "בטר פלייס".