עו"ד עמוס מימון מגיב לביקורת של צבי כספי: ניצל עמדתו כשופט כדי לגרום לי נזק - כנקמה

כזכור, השופט צבי כספי פסל עצמו מלדון בתביעה של מימון נגד יוסי מילשטיין, בנימוק שמימון התגלה לו כ"חסר כל אמינות ועכבות מוסריות" ; כעת רומז מימון כי כספי נוקם בו על תלונה שהגיש נגדו לנציבות התלונות על שופטים

"החלטת השופט צבי כספי היא ניסיון לגרום לי נזק בלתי הפיך, תוך ניצול עמדתו כשופט, ויש בה משום שיבוש הליכי משפט לכאורה והוצאת לשון הרע". כך טוען עו"ד עמוס מימון בתגובה להחלטה החריגה של שופט השלום התל-אביבי, שפסל עצמו מלדון בתביעת מימון נגד יוסי מילשטיין בנימוק שמימון התגלה לו כ"חסר כל אמינות וחסר עכבות מוסריות".

מימון טוען כי נדהם לקרוא את ההחלטה, עליה למד מהפרסום הבלעדי ב"גלובס", והוא רומז כי כספי נוקם בו על תלונה שהגיש נגדו לנציבות התלונות על שופטים. "לו הייתי המשפטן הראשון או העשירי שהשופט כספי משסה בו את לשונו בצורה כה בוטה, הייתי חש אי-נוחות, אך לא כך הם פני הדברים", הוא אומר.

לדבריו, "בשנה האחרונה שלח כספי את חיציו המורעלים כלפי שופטים מכובדים מאוד במחוזי ובעליון, ואף לא חסך הצלפותיו מציבור עורכי הדין, אותם כינה 'חמדנים ורודפי-בצע'".

חוסר צדק קיצוני

מימון אומר כי נוכח החוק וכללי האתיקה ומפאת כבודו של בית המשפט, הוא רואה עצמו כמנוע מלהגיב לגוף הדברים. עם זאת, הוא תוהה כיצד כספי מצא לנכון לפסול עצמו מלשבת בדין, אך במקביל ובאותה איבחה "חרץ למעשה את דיני - לשבט. זהו מעשה הטומן בחובו חוסר צדק קיצוני. צר לי כי השופט כספי לא מצא לנכון להתעלות, כמתחייב, מעל לשיקולים זרים, לרבות שיקולים אמוציונאליים, והוציא תחת ידו החלטה השגויה לחלוטין מהבחינה העובדתית, חסרת הגיון פנימי, ולדעתי חסרת תוקף משפטי. עם זאת, בטוחני כי הציבור מבין במה הדברים אמורים".

מימון טוען כי ב-30 שנות עבודתו כעורך דין ובתפקידיו כשופט צבאי וכאב בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, "מעולם לא נתקלתי ביחס שכזה ובהתנהגות שכזו מצד שופט, וצר לי שהדברים הגיעו כדי כך. לעניות דעתי, החלטתו זו של השופט כספי היא יותר מסתם החלטה: מלבד ניסיונו לגרום לי לנזק בלתי הפיך, תוך ניצול עמדתו כשופט, יש בהחלטה משום שיבוש הליכי משפט לכאורה והוצאת לשון הרע. בימים הקרובים אשקול את צעדיי כיצד להמשיך ולפעול בפרשה זו".