לינדנשטראוס מבקר את שכר הבנקאים - אבל במשרד מבקר המדינה העובדים יקבלו תוספת של עד 5.5% לשכר

כך נחשף בגלי צה"ל ; על-פי הסכמי השכר, סולם השכר של עובדי משרד מבקר המדינה מתעדכן אחת לשנתיים, בשיעור גבוה משמעותית לעומת המקובל במשרדי הממשלה

למרות המצב הכלכלי במשק ועל רקע הביקורת שהפנה באחרונה מבקר המדינה כלפי שכר הבכירים בחברות הציבוריות והבנקאים, עובדי משרד מבקר המדינה ייהנו החל מהחודש הבא מתוספת שכר של עד 5.5%. מדובר בתוספת שכר אוטומטית הנובעת מהסכמי עבודה ישנים, המבטיחה עדכוני שכר מדי שנתיים. העדכון הנוכחי כולל תוספת שכר של 5.46% לעובדי הביקורת ותוספת של 3.46% לדרג המינהלי.

ראש הוועדה הציבורית המייעצת למבקר המדינה, פרופ' רמי פרידמן, שדיבר היום בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, שם נחשפה תוספת השכר, קרא לעובדי משרד מבקר המדינה להתנדב ולהוריד את התוספות ביוזמתם. לדבריו, "כיוון שבידי העובדים הסכמים שמחייבים את העלאת השכר, המבקר עצמו לא יכול לעשות בעניין דבר. אני מניח שהמבקר ניסה לשכנע את העובדים, אבל אסור לו לבצע פעולה על פי הסכמי העבודה. היה ראוי שהעובדים יוותרו בעצמם על התוספות, שצורמות במיוחד בעת הנוכחית - וחבל מאוד שזה לא קורה".

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה כי נוסחת השכר אושרה על ידי בית הדין הארצי לעבודה, ועדת הכספים של הכנסת ומוסדות ההסתדרות, בהתאם להחלטות ועדת גלוברזון משנת 1978. עוד נמסר כי "מבקר המדינה בוחן אפשרות ליצור מעמד של דור ב', כך שעובדים חדשים ייקלטו בתנאים שונים. יודגש כי במשרד מבקר המדינה אין תוספת תשלום עבור כוננות, שכר עידוד, משכורת לחודש ה-13 או מענקים".

עוד נמסר בתגובה כי תוספת השכר ברוטו לעובדים בדירוג המינהלי תהיה בין 251 שקל לבין 275 שקל ותוספת השכר ברוטו לעובדי הביקורת המקצועיים תהיה בין 465 שקל לבין 961 שקל לעובדים הוותיקים ביותר.