חברת לובינסקי השיקה את מותג הרכב הסיני SAIC בישראל

השיווק יתחיל ברבעון הראשון של 2010 ויתמקד בשלב הראשון במכונית מנהלים מפוארת - MG 550, שתוצע ככל הנראה בקבוצה 4 ; תשווק בשלב הראשון עם מנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק 161 כ"ס

חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו-סיטרואן לישראל, השיקה היום את מותג הרכב הסיני "SAIC" בישראל. החברה מתכוונת להתחיל את שיווק המכוניות ברבעון הראשון של 2010, לאחר שיושלמו הליכי התקינה הנדרשים. יצוין כי עד כה קיימים הסכמים לייצוג בישראל של כמעט כל מותגי הרכב הסינים אולם SAIC יהיה "הסנונית הראשונה" בישראל.

בשלב הראשון תשווק מכונית המנהלים החדשה "MG550" ברמת גימור גבוהה ביותר. המכונית מבוססת על טכנולוגיה של רובר הבריטית, אותה קיבל לרשותו תאגיד SAIC במסגרת מסע רכישות. המכונית נמתחת לאורך של כ-4.63 מ' וניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.7 מ'. היא תשווק בשלב הראשון עם מנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק 161 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת יפן, ועם אבזור פאר מקיף שכולל דיפוני עור ועץ.

המיצוב והתמחור של הרכב טרם נקבע אולם על פי מחירי הייחוס שפורסמו עד כה בחו"ל המכונית תתמודד ככל הנראה בקבוצת שווי שימוש 4, שזמינה גם לחברות הליסינג. בשלבים מאוחרים יותר צפויה החברה לשווק בישראל גם כלי רכב בתצורת האצ'בק, רכב סדאן משפחתי, רכב ספורט דו-מושבי, רכב כביש-שטח ועוד.

לובינסקי מתכוונת להשתמש בחברת הליסינג שלה - פריים ליס בכדי להחדיר את המכוניות החדשה לציי הרכב. ה-MG 550 תגיע אלינו ממפעלי החברה בשנחאי כשדגמים נוספים יגיעו לישראל בעתיד גם ממפעלי החברה באירופה.

דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי, אמר בהשקה כי "כניסת מכוניות מתוצרת סין לשוק הרכב המקומי מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחות ענף הרכב בישראל. העולם משתנה לנגד עינינו ואנו עדים לשווקים ויצרנים חדשים שמתפתחים בקצב גבוה, כשחוד החנית היא סין". מנור אמר כי הוא מאמין שכבר בתוך 5 שנים עתיד שוק הרכב בישראל להכיל כמות נרחבת של כלי רכב סיניים מתוצרת יצרנים מובילים, "שיהוו אלטרנטיבה אטרקטיבית ומוצדקת למותג המוכרים".

באירוע לא נכחו פיזית נציגים של SAIC אולם במסר, ששלח סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברה, נמסר כי היא "בחרה בישראל כאחת המדינות הראשונות בעולם לייצא אליה את דגמיה וזאת מכיוון שהיא רואה במדינה שוק מעניין ומאתגר. חברת לובינסקי ו- SAIC הן בנות ברית החולקות ערכים זהים: חברה בת מסורת ארוכת שנים ועם זאת עכשווית, מקצועית ובעלת צוות עם ניסיון רב, אמינות ודינמיות".

רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,

אירוע ההשקה נערך במתחם החדש שאותו רכשה לאחרונה לובינסקי ב"משולש שורק", צמוד למתחם החדש של איקאה. המתחם נרכש לאחרונה מחברת סמל"ת של מיכאל לוי תמורת כ-115 מיליון שקל ולובינסקי מתכוונת להקים בו את המרכז הלוגיסטי של פיז'ו סיטרואן ושל כלי הרכב הסיניים, אותם היא מתכוונת לייבא לישראל. באירוע נכחו נציגים בכירים רבים מקבוצת אי.די.בי שמשפחת מנור מחזיקה בחלק מגרעין השליטה שלה. עם זאת הפעילות לא צפויה להתבצע בשותפות עם קבוצת אי.די.בי שלה יש תוכניות משלה לייבא כלי רכב סיניים.

רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,

חברת SAIC, "”Shanghai Automotive Industry Corporation היא יצרנית הרכב הגדולה ביותר הנסחרת בבורסה הסינית. SAIC מעסיקה כ- 34,000 עובדים וסך המאזן המאוחד של החברה הוא כ- 15 מיליארד דולר. החברה מדורגת 298 ב- FORTUNE 500 העולמי. בשנת 2007 מכרה SAIC מעל ל- 1.7 מליון מכוניות, רובן לשוק הסיני המקומי, הכמות הגבוהה ביותר מבין כל יצרני הרכב הסיניים.

רכבי היצרנית הסינית SAIC, תחת שם המותג MG,