קבוצה חדשה ב-MLS החל מ-2011: ונקובר וייטצ'יפס

שילמה על-פי הערכות כ-35 מיליון דולר עבור הזיכיון להפעיל קבוצה בליגת הכדורגל האמריקנית ; תהיה הקבוצה הקנדית השניה והקבוצה ה-17 בסך הכל בליגה ; בין הבעלים של הפרנצ'ייז החדש: סטיב נאש

שבע שנים אחרי שירדו לפורמט של 10 קבוצות בליגה בשל חוסר עניין לציבור וחוסר כדאיות כלכלית, מצליחה ליגת ה-MLS להעלות את מספר הקבוצות בליגה לשיא עם החלטה להעניק לעיר ונקובר את הקבוצה ה-17 בליגה. הקבוצה תיקרא ונקובר ווייטצ'יפס ותחל לשחק בליגה החל מעונת 2011. ונקובר שילמה על פי הערכות כ-35 מיליון דולר לליגה עבור הזיכיון להפעיל קבוצה, והיא תהיה קבוצת ה-MLS הקנדית השנייה אחרי טורונטו FC.

בין הבעלים של הקבוצה אפשר למצוא את שחקן ה-NBA סטיב נאש שידוע כאוהד כדורגל גדול (אוהד את טוטנהאם מהפרמיירליג) ואת סטיב לוזו, מבעליה של בוסטון סלטיקס.

בוונקובר מאמינים שהניסיון להביא קבוצה מקצוענית לעיר יהיה מוצלח יותר מהפעם האחרונה, אז שיחקה בעיר קבוצת ה-NBA ונקובר גריזליס והחזיקה מעד שש שנים בלבד (עד 2001) לפני שהועברה לממפיס.

ונקובר תהיה בכותרות בשנה הקרובה כשתארח את אולימפיאדת החורף ב-2010. האצטדיון שייארח את טקס הפתיחה וטקס הסיום של המשחקים, "בי.סי פלייס", יהיה גם האצטדיון הביתי של קבוצת הכדורגל החדשה.

בעונה הנוכחית תימנה הליגה 15 קבוצות עם ההצטרפות של סיאטל סאונדרס, וב-2010 תצטרף פילדלפיה כקבוצה מספר 16. אגב, ב-MLS לא מתכוונים להסתפק ב-17 קבוצות, ומגמת ההתרחבות צפויה להימשך בתקופה הקרובה כשהליגה תודיע על זהותה של הקבוצה ה-18. המועמדות הסופיות לקבל את הזיכיון להפעיל את הקבוצה ה-18 שתשחק בליגה בעונת 2011 הן פורטלנד, סט לואיס ואוטאווה.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט