חברת שילוט החוצות כנען רוכשת מפולאר את מקסימדיה

כנען תרכוש את כל מניות מקסימדיה שמצויות בידי פולאר תקשורת, שהשלימה רק באחרונה את רכישת המניות מידי ניוז קורפריישן העולמית

חברת שילוט החוצות כנען רוכשת את חברת שילוט החוצות מקסימדיה - כך נודע ל"גלובס". כנען תרכוש את כל המניות שמצויות בידי פולאר תקשורת שהלימה רק באחרונה את רכישת המניות מידי ניוז קורפריישן העולמית.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בחודשים האחרונים פנתה חברת פולאר למספר גורמים בארץ ובחו"ל בבקשה להגיש הצעת רכישה למניות מקסימדיה. בין הגורמים אליהם פנתה פולאר נמנים איזי קירש, בעלי פריים מדיה הדרום אפריקאית המחזיק בין היתר בבעלות על חברת השילוט כנען, רמי שביט בעלי המשביר החדש לצרכן וגורם מדיה בחו"ל שעדין איננו פעיל בישראל. פנייה נעשתה גם למספר חברות שילוט מקומיות ביניהם רפיד ויז'ן וברעם פרסום מקורי.

עם זאת, במשך תקופה מסויימת ולמרות שחלק מהגורמים אליהם פנתה פולאר הגישו הצעות רכש הייתה פולאר מנועה מלבצע עסקה כלשהי שכן עמד כנגדה צו מניעה ארעי האוסר עליה ועל ניוז אאוטדור להעביר את המניות לצד שלישי.

הצו ניתן לבקשת איש העסקים אלי עזור אשר כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" הגיע לפני מספר שבועות להסכם עם ניוז אאוטדור על רכישת מניות מקסימדיה.

הסיפור שגורמים בענף מתארים אותו כ"מוזר במיוחד" החל לאחר שעזור החליט לרכוש את מניות מקסימדיה שעמדה למכירה תקופה ארוכה.

על פי ההערכות בשוק, עזור אמור היה לקבל את החברה במחיר נמוך מאוד - לאור זה שלא נמצא עד עתה קונה.

עם זאת, הוא לא ידע וכפי הנראה בעת הסכם הרכישה לא הובהר לו כי לפולאר המחזיקה בשליש מהמניות יש זכות סירוב ראשונה על המניות. יש להניח כי בפולאר הניחו כי ייתכן שיוכלו לקבל על המניות מחיר טוב מזה שהציע עזור והחברה הפעילה את זכות הסירוב שלה והחלה במקביל לחפש קונה אחר. עזור פנה לבית משפט בבקשה לקבל צו מניעה שימנע מניוז אאוטדור להעביר את מניותיה לפולאר אך בבית המשפט נטען כי המהלך כבר התבצע ולכן הוצא צו מניעה ארעי שקבע כי המניות לא יועברו לצד שלישי.

לפני מפר ימים ביטל בית המשפט את הצו וקבע שמרקעי תקשורת לא הניחה תשתית ראייתית מינימלית לטענה שפולאר הייתה שותפה סמויה למו"מ והתנהלותה נגועה בחוסר תום.

פולאר החזיקה בעבר את מלוא מניות מקסימדיה שעברה בשנים האחרונות סדרת תהפוכות וטלטלות. מקסימדיה נמנית כיום על קבוצת ניוז אאוטדור, לאחר שלפני כ-3 שנים מכרה פולאר 67% ממניות החברה ל-NEWS OUT OF HOME BV, מקבוצת ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק, תמורת 4 מיליון דולר.

מקסימדיה עוסקת בשלושה תחומים עיקריים: ריהוט רחוב - שהוא החלק הגדול בפעילותה, בילבורדס ושלטי ענק. בשנה האחרונה איבדה החברה זיכיונות משמעותיים לפרסום - המרכזי בהם הוא מכרז שילוט החוצות בתל-אביב בו זכתה החברה הצרפתית ג'י סי דקו מצרפת. המכרז גבה מיידית מחיר מהחברה שנאלצה לפטר כ-25 עובדים.

התוצאה הייתה שמקסימדיה הושמה על המדף למכירה כשהקונה הפוטנציאלי העיקרי היא ג'י סי דקו המו"מ הגיע לשלבים מתקדמים אך נקטע בשל המשבר הכלכלי האחרון שקטע את השקעות החברה בעולם.

עתה כאמור תירכש החברה ע"י כנען באמצעות תאגיד המדיה הדרום אפריקאי פריים מדיה (Prime Media) . התאגיד רכש לפני חודשים ספורים 50% מחברת כנען שילוט בתנועה. כנען עוסקת בעיקר בפרסום על גבי אוטובוסים ובאחרונה זכתה מחדש בזיכיון לפרסום ע"ג אוטובוסים של דן. פריים מדיה נמצאת בבעלות אנשי העסקים היהודים וויליאם קירש ובנו ואיזי. איזי קירש הקים בארץ את רדיו תל אביב ומחזיק ב-50% ממניות התחנה. בנוסף מחזיקה החברה בבעלות מלאה על תחנת הרדיו המשדרת מרמאללה - RAM 93.6FM. בעבר הודיעה החברה רשמית כי בכוונתה להרחיב את עסקיה בישראל.

קובי כנען רב להגיב לידיעה.