ברקליס: "ענף העיתונות בארה"ב על פי תהום, עיתונים יומיים רבים ייסגרו בשנים הקרובות"

בחברה ממליצים על סקטור העיתונות בארה"ב המלצת "משקל חסר", כשמניית העיתון "וושינגטון פוסט" היא המניה היחידה המומלצת במגזר זה למשקיעים בוול סטריט

יחידת המחקר של בנק ברקליס פירסמה סקירה על ענף העיתונות בארה"ב ובה מתואר מצב קשה מאוד שבו מצוי ענף העיתונות בארה"ב. בברקליס אומרים כי הסקטור עומד על פי תהום, בבנק ממליצים "משקל חסר" לעומת ביצועי שוק המניות בארה"ב.

בברקליס ציינו כי מניות העיתונים ירדו בחישוב שנתי ב-42.7% לעומת ירידה שנתית של 13.2% במדד ה-S&P 500. לדעת כלכלני הבנק, בשנתיים הקרובות צפויים עיתונים יומיים רבים בארה"ב להיסגר בעקבות חובות כבדים, ירידה בהכנסות, ירידה במספר הקוראים וירידה בהיקף הפרסום בעיתונות האמריקנית.

הבנק נותן מחיר יעד של 2 דולר למניית הניו יורק טיימס מחיר המשקף למניה ירידה שנתית של כ-54.7% לעומת מחירה ביום שישי בערב במסחר בוול סטריט. כשבברקליס מציינים לרועץ את החוב של החברה שעומד על יותר ממיליארד דולר.

מניית העיתונות היחידה שמומלצת על ידי הבנק היא הוושינגטן פוסט שזוכה למחיר יעד של 650 דולר למניה, מחיר הגבוה בכ-91.5% לעומת מחיר המניה ביום שישי בוול סטריט. כשבבנק מציינים לטובה את תיק ההשקעות של העיתון שעומד על כ-500 מיליון דולר בנכסים נזילים. עוד מציינים לטובה בברקליס כי העיתון צומח בקצב שנתי של 10% בשנה ומעריכים כי בעוד 10 שנים מחיר המנייה יעמוד על 780 דולר למניה.