נתוני רשתות השיווק לחודש פברואר: רבוע כחול עולה, שופרסל יורדת

המיתון ממשיך להכות ברשתות השיווק: בפברואר נרשמה ירידה של 5.2% במכירות ; רבוע כחול והרשתות הפרטיות, חצי חינם ורמי לוי, מתחזקות על חשבון שופרסל

רשת רבוע כחול והרשתות הפרטיות מתחזקות על חשבון רשת שופרסל שנחלשת. כך עולה מנתוני נילסן לחודש פברואר שהגיעו לידי "גלובס".

לפי נילסן, כלל שוק מוצרי הצריכה (FMCG) בשוק המבורקד רשם בחודש פברואר השנה ירידה של 5.2% והסתכם ב-2.1 מיליארד שקל לעומת מכר של 2.3 מיליארד שקל בחודש פברואר 2008.

מגמת הירידה בהיקף המכר שנראתה גם בינואר השנה ומעידה על ירידה ריאלית במכירות - הולכת ומחריפה. בינואר נרשמה ירידה של 2.5% בהיקף המכר שהסתכם ב-2.5 מיליארד שקל.

רשת שופרסל, הרשת הגדולה בישראל, רושמת בפברואר ירידה משמעותית בנתח השוק שלה מ-37.2% בחודש ינואר השנה ל-36% בפברואר השנה.

המשמעות היא כי שופרסל סבלה מהמיתון בפברואר והיא רשמה ירידה גבוהה יותר במכירות מוצרי הצריכה השוטפת, וזאת ביחס לירידה הממוצעת שנרשמה בכלל השוק. בחודש פברואר 2008 עמד נתח השוק של שופרסל על 36.7%.

לעומתה, אחרי חודשים ארוכים של היחלשות, רשת רבוע כחול רושמת לראשונה התחזקות. נתח השוק של רבוע כחול עלה מ-20.4% בחודש ינואר השנה ל-20.9% בחודש פברואר. המשמעות היא כי בניגוד לשופרסל, הירידה במכירות רבוע כחול נמוכה מהירידה הממוצעת שנרשמה בכל השוק.

בסוף דצמבר 2008 השיקה רבוע כחול רשת 'הבי דיסקאונט' חדשה תחת המותג מגה בול. הרשת קמה למעשה כמענה לתחרות המחירים האגרסיבית בשוק. לאחרונה הלכה רבוע כחול צעד נוסף והודיעה כי תקפיא את מחיריהם של 3,000 מוצרים ברשת מגה בול. יצויין כי בפברואר 2008 עמד נתח השוק של רבוע כחול על 24.1%. ההיחלשות הכללית שרשמה מאז רבוע כחול נבעה בעיקר מחרם החרדים על שפע שוק.

רשת חצי חינם, הרשת השלישית בגודלה בישראל, ממשיכה להתחזק, ונתח השוק שלה עולה מ-5.2% בינואר השנה לשיא של 5.9% בפברואר השנה.

הרשתות העצמאיות הכוללות בין היתר את יינות ביתן, קו-אופ ישראל, ויקטורי ואחרים, ממשיכות להתחזק ונתח השוק שלהן עולה מ-19.4% בינואר ל-20.2% בפברואר.

רשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה אף היא את מגמת ההתחזקות, ונתח השוק שלה עלה מ- 3.1% בחודש ינואר השנה, ל-3.2% בחודש פברואר 2009.

על פניו נראה כי המיתון מושך את הקונים לרשתות ההבי דיסקאונט, וכי מהלך מגה בול הוא מהלך המתאים לרוח התקופה אם כי יישומו ייבחן לאורך זמן. ברשתות מצפים כעת למכירות חג הפסח הצפויות להתחיל כבר בסוף החודש הנוכחי.