קופ"ח לאומית יוצאת במכרז לביטוח סיעודי קולקטיבי לחבריה

על רקע גודלה של קופ"ח לאומית האוצר לא קבע מגבלות מי מחברות הביטוח רשאית להשתתף במכרז ; המכרז של לאומית יהיה על גובה הפרמיה עבור התנאים המפורטים בפוליסה שאישרה לאומית עם הפיקוח על הביטוח באוצר

קופת חולים לאומית, בניהול ניסים אלון, שבה כ-700 אלף חברים, יצאה במכרז הגדול לביטוח סיעודי קולקטיבי לחבריה. על רקע גודלה של לאומית האוצר לא קבע מגבלות מי מחברות הביטוח רשאית להשתתף במכרז.

המכרז של לאומית יהיה על גובה הפרמיה עבור התנאים המפורטים בפוליסה שאישרה לאומית עם הפיקוח על הביטוח באוצר. בלאומית מתכננים שהביטוח הקולקטיבי החדש לחבריה ייכנס לתוקף כבר ביולי 2009. היקף הפרמיות בביטוח הסיעודי לחברי לאומית עומד על כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

בתנאי המכרז קובעת לאומית כי התגמול הסיעודי החודשי שתעניק חברת הביטוח הזוכה במקרה סיעודי ייקבע על פי גילו של המבוטח במועד ההצטרפות המקורי לפוליסה. במסגרת זו נקבע שמי שהצטרף לביטוח החדש עד גיל 64 (כולל) יזכה לתקרה לשיפוי חודשי בגובה 80% מההוצאה בפועל ועד לתקרה של 7,000 שקל לחודש במקרה שהוא שוהה במוסד סיעודי, ולפיצוי חודשי של עד 4,500 שקל באם המבוטח שוהה בבית. למבוטחים שהצטרפו להסדר הביטוח החדש מגיל 65 ואילך תקרת סכום השיפוי למבוטח השוהה במוסד סיעודי תהיה 80% מההוצאה בפועל עד לתקרה של 3,900 שקל, בעוד שמבוטח השוהה בבית יקבל פיצוי של עד 2,600 שקל לחודש.

עם זאת, באם המבוטח נותר במצב סיעודי יותר משלוש שנים, אזי החל מהחודש ה-37 ועד לחודש ה-60 (חמש שנים) תקרת השיפוי תהיה בשיעור של 60% מתקרת סכום השיפוי (במקום 80% בשלוש השנים הראשונות) כשסכום הפיצוי לחולה הנמצא בבית יהיה 60% מסכום הפיצוי כאמור. החל מהחודש ה-61 (מצב נדיר מאוד יחסית) תקרת השיפוי תהיה בשיעור של 40% מתקרת סכום השיפוי כאמור וסכום הפיצוי יהיה 40% מסכום הפיצוי המקורי.

מרכיב חשוב נוסף בפוליסה הינו קביעת תנאי ההתקשרות בראייה לטווח ארוך ובעצם לכל חיי המבוטח, כלומר קביעת הפרמיה לעשרות שנים קדימה כך שלא תהיה העלאת תעריפים חדה בעתיד. מכאן, שבלאומית, כמו במכבי, תהיה מעתה התחייבות לכיסוי לטווח הארוך. בנוסף, הביטוח הסיעודי לילדים יהיה חינם עד גיל 18. *