אלרן נדל"ן חושפת: רוני יצחקי רכש את יתרת מניותיה באטלס נכסים - אך ניסה להסתיר זאת

לדברי אלרן, יצחקי ביקש כי ההסכם לרכישה, בשווי של 13.7 מ' ליש"ט, ייחתם עם חברה בבעלות פיטר קלנר, שותפו לשליטה בחברת הניהול של אטלס

רוני יצחקי, איש העסקים שעד לאחרונה שמר על שקט תקשורתי והתרחק מהתקשורת כמו מאש, רואה בשבועות האחרונים כיצד שמו עולה לכותרות, פעם אחר פעם, ולאו דווקא בהקשר חיובי. פעם אחת, כפי שחשף "גלובס", מדובר היה על דמי ניהול נדיבים יתר על המידה שהוא מושך מחברת הנדל"ן אטלס נכסים. בפעם השנייה, מדובר היה על סכסוך שהתגלה בינו לבין נועם לניר, בעל מניות נוסף בחברה, ואילו כעת מתברר כי נוצרה מחלוקת בינו לבין אלרן נדל"ן , שבשליטת משפחות גדי ודורי דנקנר - מי שנמנתה בעבר על בעלי המניות העיקריים באטלס נכסים , בעלת נכסי נדל"ן במזרח אירופה, הנסחרת בבורסה המשנית של אנגליה (AIM).

כזכור, ביולי אשתקד הודיעה אלרן נדל"ן כי היא מוכרת את יתרת אחזקותיה באטלס (9.1% תמורת 13.7 מיליון ליש"ט) לצד שלישי ששמו לא ננקב, לאחר שאת המחצית הראשונה של האחזקה רכש לניר, דרך ליוורמור השקעות. מהודעה שפרסמה היום אלרן נדל"ן עולה כי הרוכש היה לא אחר מאשר רוני יצחקי, אחד מבעלי המניות בחברה ומי שמחזיק בשיעור של 49% מחברת הניהול של אטלס.

לדברי אלרן, ערב חתימת ההסכם ביקש יצחקי כי למרות שהוא הרוכש, ההסכם ייחתם עם חברה קפריסאית שבבעלות פיטר קלנר, המיליארדר הצ'כי ובעל מניות עיקרי בקרן ההשקעות RP קפיטל, גם היא מבעלי המניות הבולטים באטלס נכסים ומחזיקת המניות השנייה בחברת הניהול (51%). במילים אחרות, ולטענת אלרן, יצחקי ניסה להסתיר את היותו רוכש המניות דרך קלנר, ששימש לו מעין איש סתרים, והעובדה שזה אינו מוכר בשוק ההון הישראלי כנראה סייעה לו בכך.

פגישה מכרעת

בכך, למעשה, הגיעו יצחקי וקרן RP קפיטל לשיעור אחזקה בחברה שהפך אותם לגרעין שליטה דומיננטי, כשהדיווחים על שיעורי אחזקותיהם בחברה לא היו מתואמים למצב בשטח.

לדברי אלרן נדל"ן, בתחילת השנה הודיע יצחקי לחברה, בכתב, בעקבות שיחה שנערכה עימו במהלך פגישה בעניין אחר, כי הוא אינו רואה עצמו צד להסכם המכר ואינו אחראי לקיומו. לכן, כרגע בוחנת אלרן את צעדיה בעקבות הודעת יצחקי. במילים אחרות, יצחקי ניסה להתנער מהסכם הרכישה למרות שהוא זה שיזם אותו.

עוד מציינת אלרן כי לפי יעוץ משפטי שניתן לחברה, המסמכים להשבת המניות הנמכרות במקרה של אי תשלום מלוא התמורה, מהווים בטוחה לתשלום התמורה. אטלס נכסים נסחרת לפי שווי של 26 מיליון דולר לאחר שאיבדה 84% בשנה האחרונה.