האם היצע הדירות החדשות להשכרה יגדל? קבלנים שלא מכרו דירות יוכלו להשכירן בשנתיים הראשונות - ולא לשלם מע"מ

ועדת הכספים אישרה היום את התקנות ; עד כה, קבלן שבחר להשכיר דירה חדשה היה צריך לשלם את כל המע"מ עליה - 15.5% - לפני שהשכיר אותה

קבלנים שלא מכרו דירה חדשה יוכלו להשכיר אותה בשנתיים הראשונות - ולא לשלם עליה מע"מ, ובכך לחסוך מאות אלפי שקלים - כך החליטה היום (ב') ועדת הכספים של הכנסת.

בעקבות פעילות של התאחדות הקבלנים מול משרד האוצר ומול ועדת הכספים אושרה תקנה המאפשרת לחברות הקבלניות לבחור, בהתאם לתנאי השוק, האם להשכיר דירות חדשות שבנייתן הסתיימה לתקופה של שנתיים מבלי לשלם עליהן את המע"מ, או למכור אותן.

עד כה, קבלן שבחר להשכיר דירה חדשה היה צריך לשלם את כל המע"מ עליה לפני שהשכיר אותה. מדובר בתשלום של 15.5% ממחיר הדירה, כך שאם מדובר היה במספר דירות, זוהי הוצאה שיכולה להגיע למאות אלפי שקלים. בלחץ התאחדות הקבלנים על ועדת הכספים, התקנה אושרה רטרואקטיבית משנת 2005.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, בירך על ההחלטה ואמר כי הבעיה העיקרית של ענף הבנייה כיום היא מחנק האשראי וחוסר היכולת של הקבלנים לקבל מימון מהבנק. לדבריו, ההטבה יכולה לדחות לקבלנים הוצאות על מע"מ ולשפר את הנזילות המיידית שלהם בבואם ליזום פרויקטים חדשים. להערכת גורדון, פעולה זו צפויה גם להגדיל את היצע הדירות להשכרה, מהסיבה הפשוטה שקבלנים שעד עכשיו העדיפו להחזיק את הדירות ריקות, יוציאו אותן להשכרה בשוק.