שחקני החיזוק של גייתנר: הקרנות פימקו ובלאקרוק הודיעו כי ישתתפו בתוכנית לרכישת נכסים רעילים

הקרנות צפויות לקבל סיוע מימוני נדיב מהממשל בהיקף של 75-100 מיליארד דולר ; ביל גרוס: "מבחינת פימקו הפוטנציאל לתשואה דו סיפרתית מאתגרת אותנו. אנו רואים בכך הזדמנות לשתף ברווחים לא רק את לקוחותינו אלא גם את משלם המיסים האמריקני"

הקרנות הפרטיות-ציבוריות המובילות בארה"ב, קרן פימקו של ביל גרוס הנחשבת לקרן הגדולה בעולם בתחום אגרות החוב, וקרן בלאקרוק אותה מנהל לורנס פינק ונחשבת לקרן ניהול ההשקעות הציבורית הגדולה בארה"ב, הודיעו כי ישתתפו בתוכנית שהציג היום שר האוצר, גייתנר לרכישת נכסים בעייתיים מהבנקים.

הקרנות צפויות לקבל סיוע מימוני נדיב בהיקף של 75-100 מיליארד דולר אשר יגיע מתוכנית החילוץ בסך 700 מיליארד הדולר שאושרה לממשל בקונגרס.

ביל גרוס בראיון לרויטרס: "מבחינת פימקו הפוטנציאל לתשואה דו סיפרתית מאתגרת אותנו וכן אנו רואים בכך הזדמנות לשתף ברווחים אלו לא רק את לקוחותינו אלא גם את משלם המיסים האמריקני". והוסיף "זוהי כנראה הפעם הראשונה בה מונחת על השולחן מדיניות של win/win/win והיא צפויה להתקבל בהתרגשות - בכוונתנו לקחת חלק בתוכנית ולעשות את חלקנו בכדי לשרת את הלקוחות כמו גם להביא לשיקומה של הכלכלה".

תמיכתו של גרוס חשובה לתוכנית לאחר שרק בשבוע שעבר התגלה מחסור במשקיעים גדולים שמעוניינים לקחת חלק בתוכנית הפדרל ריזרב המיועדת להגדלת ההלוואות לצרכנית, המכונה תוכנית TALF. לתוכנית זו הוגשו ביקושים להלוואות בהיקף של 4.7 מיליארד דולר בלבד מתוך סך של 200 מיליארד דולר שהוקצו לה, מה שהגביר את החשש כי הקרנות הפרטיות לא ישתפו פעולה גם עם תוכנית הנכסים הרעילים של האוצר.