עלייה של 3.4% בהכנסות המאוחדות של בזק ב-2008: תחלק דיבידינד בסך 792 מיליון שקל

מספר מנויי ה-ADSL גדל ב-1.1% ברבעון ל-1.01 מיליון, על רקע שחיקה במספר המנויים הקווים ; yes הגדילה מס' המנויים ב-4,000 - לא הצליחה לגייס את כל נוטשי HOT ; שיעור ה-EBITDA של פלאפון ברבעון - 25.8%

קבוצת בזק , קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, הגדולה בישראל, פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי כולו ולמעשה, לשנת 2008 כולה. הקבוצה, הכוללת תחתיה את החברות הפרטיות yes (זרוע הטלוויזיה הרב-ערוצית), פלאפון (טלפוניה ניידת), בזק בינלאומי (מפעילת תקשורת בינלאומית ולאחרונה גם מקומית; ספקית אינטרנט) ואת פעילותה הקווית-המסורתית).

הקבוצה הודיעה כי תחלק דיבידינד בסך 792 מיליון שקל (30.4 אג' למניה, נכון להיום) מרוווחי המחצית השניה, מה שגוזר תשואת דיבידנד משוערת של 4.75% בקירוב; לשם השוואה, הערכות האנליסטים צפו כי החברה תחלק דיבידנד בהיקף 750-850 מיליון שקל. מכל פנים, השיעור המדויק למניה יקבע בתום יום המסחר של ה-11 במאי, וכפוף למספר המניות בדילול מלא (ראו הרחבה בהמשך).

קבוצת בזק, שמניותיה נמנות עם מדד המעו"ף בבורסה בתל-אביב, רשמה עלייה של 3.4% בהכנסות המאוחדות של ב-2008 ל-12.41 מיליארד שקל. מניות החברה נסחרות בבורסה המקומית לפי שווי-שוק כולל של 16.88 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-3.4%.

מספר מנויי ה-ADSL גדל ב-1.1% ברבעון הרביעי ל-1.01 מיליון, על רקע שחיקה במספר המנויים הקווים, ממוצע דקות השימוש החודשיות וההכנסה הממוצעת למנוי. החברה רשמה עלייה של 3% ב-EBITDA ל-2.33 מיליארד שקל. שיעור ה-EBITDA השנתיים עמד על 42.3%, שיעור ה-EBITDA הגבוה ביותר לחברת תקשורת בארץ. וההכנסה השנתית למנוי (ARPU) עלתה ב-4.9% ל-67 שקל.

השיפור ברווחיות הוא תוצאה של ההשפעה החיובית של מאמצי התייעלות, שהחלו לשאת פרי, במגזר ובמדדים העיקריים של החברה. בנוסף, בזק קווי השלימה פרישת ניסוי (פיילוט) של רשת הדור הבא (NGN) וממשיכה לפרוש את השלב הבא של הפרויקט שיציע שירותי NGN ללקוחות בהיקף משמעותי עד 2010.

בזק תקיים היום שיחת ועידה מקוונת ומחר כנס משקיעים. שלמה רודב, יו"ר בזק, אמר בתגובה לדו"חות: "ביצועיה המצוינים של בזק בכל הפרמטרים הפיננסיים לשנת 2008 משקפים את עמדתה האסטרטגית של בזק בשוק כחברה המובילה בישראל לפתרונות תקשורת לצרכנים ולשוק העסקי". עלות שכרו של רודב, אגב, הסתכמה ב-15.08 מיליון שקל ב-2008, מתוכו שכר של 3 מיליון שקל - קרי, 250.33 אלף שקל בחודש.

נזכיר, כי מחר (ד') צפויות להשתחרר לשוק 78 מיליון כתבי אופציות שהווחזקו בידי העובדים (והיו חסומות עד כה), אשר ינתנו למימוש תוך 3 שנים. בבית ההשקעות פסגות המליצו בתחילת השבוע לנצל את החולשה הצפויה במניה לצורך קניה, לאור ההנחה ומרבית העובדים יבחרו לממש את כתבי האופציו, השוות בדילול מלא ל-3% ממניות החברה. בלידר שוקי-הון דווקא לא צפו לחץ מהותי על מחיר המניה ("ישנם מספיק גורמים בארץ ומחו"ל המוכנים לקלוט את ההיצע", כתב ערן יעקובי). מחיר המימוש של כתבי האופציות הוא 2.62 שקל לאחר התאמות דיבידנדים - נמוך ב-59.6% משער הבסיס של המניה הבוקר בטרם נפתח המסחר.

הראל פיננסים: ב-2009 תתקשה בזק לשחזר את התוצאות

בבית ההשקעות הראל פיננסים נותרים בהמלצת "משקל השוק" על מניית הקבוצה, במחיר יעד של 6.7 שקלים - פרמיה של 3.4% על שער הבסיס. "כקבוצה, תוצאותיה של בזק היו בהתאם לציפיות, יחד עם זאת תוצאותיה של פלאפון חלשות שלא לומר מאכזבות", סבור אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר Sell Side.

לדבריו, צפי החברה לשנת 2009 תואם את הערכותיו המוקדמות כי בזק תתקשה לשחזר את הישגי השנה החולפת. כן מציין אדר, כי בכל הנוגע לפעילות הקווית של בזק, השחיקה נמשכת כשהחברה אבדה ברבעון כ-30 אלף קווים, "מעל הצפי שלנו". בתחום הפס הרחב גייסה החברה כ-9,000 מנויים בלבד, רמה נמוכה מזו של מתחרתה. ה-EBITDA עמד על כ- 466 מיליון שקל, כ-34.6% מההכנסות זאת לעומת הצפי של בית ההשקעות - לשיעור של כ-29% בלבד.

לסיכום, אמר אדר ל"גלובס" כי הקושי של בזק בשנה קדימה נובע מהתייחסותה בדו"חות, לפיו החברה שואפת לשמור ולהגיע לרמות ככל האפשר לתוצאותיה ב-2008 - ומכאן ניתן להסיק שבמקרה הטוב ביותר היא תגיע לתוצאות אשתקד. "יש מיתון, ובנוסף יש לזכור גם את מנועי הצמיחה הנמצאים בדעיכה של הטלפוניה הקווית, ואת הרשת החדשה ודורשת התשומות של פלאפון". אדר מציע להסתכל בדו"חות הבאים - על רקע המיתון - על תזרים המזומנים של בזק.

בזקבזק