תחום הגיימינג עדיין חזק - אך כנס הדגל שלו בארה"ב מושפע מהמשבר

מארגני הכנס צופים כי השנה ישתתפו בו פחות מ-18 אלף האנשים שהגיעו בשנה שעברה ; בכנס צפויות 50 חברות לחפש עובדים חדשים שייקלטו לשורותיהן

צילו של המשבר הכלכלי מוטל השנה גם על כנס מפתחי משחקי הווידיאו השנתי GDC שנערך השבוע בסן פרנסיסקו (23-27 במארס), בו צפויים להתכנס מיטב המוחות (והאצבעות) של התעשייה על מנת להעלות רעיונות חדשים, ללמוד טכנולוגיות חדשות ולהרים פרויקטים חדשים.

למרות שתחום משחקי הווידיאו נחשב מוגן יחסית מפני השפעות המיתון, ויש הגורסים כי תעשייה זו, המספקת בידור זול להמונים, אף עשויה להפיק רווח מהמשבר, נאלצה לאחרונה Electronic Arts, אחת מהחברות המובילות בתחום, לפטר 1,000 עובדים כדי להתאים את היקף פעילותה לימים הקשים העתידים לבוא.

מארגני הכנס צופים כי השנה ייקחו בו חלק פחות מ-18 אלף המשתתפים שהטריחו עצמם לעיר הקליפורנית בשנה שעברה. היקף הטקסים והמסיבות יהיה אף הוא צנוע יותר השנה.

על-פי נתוני חברת מחקרי השוק NPD, במהלך 2008 הוציאו אנשים בארה"ב סכום של 21 מיליארד דולר על רכישת חומרה, תוכנה ואביזרים בתחום משחקי הווידיאו, זאת בהשוואה ל-18 מיליארד דולר במהלך 2007. אלא שהצמיחה בתעשייה הביאה להגברת התחרות דווקא בתקופה שבה הצרכנים והסיטונאים מצמצמים בהוצאותיהם, והפכה לחרב פיפיות שגרמה לצמצום היקף הייצור ולפיטורי עובדים.

בשונה מעובדים אחרים בתעשיות הטכנולוגיות, סיכויים של מפתחי משחקי וידיאו שפוטרו למצוא עבודה חדשה דווקא טובים יחסית.

לראיה, בכנס צפויות 50 חברות לחפש עובדים חדשים שייקלטו לשורותיהן, ביניהן גם חברות מובילות כמו Activision Blizzard ומיקרוסופט.

אפשרות אחרת העומדת בפני מפוטרים בתחום הוא לנסות ולפתח משחק בכוחות עצמם. כך למשל, משחק בשם Burn The Rope, שמטרתו לנסות ולשרוף חבל המחזיק נברשת על מנת שזו תיפול על בוס מרושע תוך 30 שניות, הגיע לשלב הגמר בתחרות על מקוריות בכנס גיימרים אחר שנערך לצד כנס מפתחי המשחקים.