הצעה מזהב: דפי זהב מציעה לבעלי החוב - "קחו מניות במקום חוב"

מציעה להמיר לפחות 70% מהאג"ח למניות, ביחס המרה של 1% מהיקף האג"ח ל-1% ממניות החברה ; המוסדיים הסכימו לדחות את הפירעון המיידי ואת הגדלת הריבית של האג"ח ל-34%

"לאחר בדיקה פיננסית שביצענו, החברה יכולה לעמוד בהחזר חוב כולל של 200-250 מיליון שקל, למחזיקי האג"ח ולבנקים", כך אמר היום (ג') ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, בישיבת מחזיקי האג"ח של החברה בתל-אביב.

מדובר בכמחצית מכלל החובות של דפי זהב, המסתכמים בכחצי מיליארד שקל - כ-350 מיליון שקל באיגרות חוב, ועוד כ-160 מיליון שקל חוב לבנק הפועלים.

דפי זהב נמצאת בשליטת BCM שבבעלות בבקוק אנד בראון, קרן השקעות אוסטרלית שהודיעה לאחרונה על פשיטת רגל. עוד קודם לכן נקלעה דפי זהב לקשיים, על רקע מסע רכישות בשנים האחרונות, בייחוד בתחום האינטרנט, שהתבצע במחירים גבוהים.

לנוכח החשש כי החברה לא תצליח לעמוד במלוא החזר החוב למחזיקי האג"ח, דפי זהב הציעה כי לגבי יתרת החוב יתבצע הסדר. לפי ההסדר המוצע, 70%-90% מהאג"ח יומרו למניות ביחס של 1% מהיקף האג"ח תמורת 1% ממניות החברה, וכן מניות החברה יירשמו למסחר בבורסה של תל אביב.

כפי שהתבטאו בעבר חלק ממחזיקי האג"ח, יש להם אמון בהמשך קיומה של החברה ולכן יהיו מוכנים לבוא לקראתה. היום הם הודיעו כי ייעתרו לבקשתו של למפרט מישיבת האג"ח הקודמת, לדחות את תשלום הריבית החריגה. אמנם בקופת החברה ישנם כ-35 מיליון שקל, אך התשלום הקרוב היה אמור להתבצע בריבית של 34%, בעקבות קפיצת הריבית לאחר הורדת הדירוג לאג"ח מצד מעלות בתחילת החודש, ל-BB מינוס.

כאמור, מחזיקי האג"ח מעוניינים להגיע להסדר, אך במידה שלא יושג, בכוונתם לתבוע את החברה בבית משפט ואז לדרוש ריבית חריגה רטרואקטיבית. גם למפרט ישמח להגיע להסדר, ולדבריו "יש לנו נכונות להגיע להסדר כמה שיותר מהר. הפרסומים גורמים לנו נזק ביחסים עם הלקוחות, וגם המתחרים מנצלים את הסיטואציה".

מחזיקי האג"ח הסכימו גם להשהות את זכותם לדרוש פירעון מיידי, עקב אי עמידת החברה באמת מידה שנקבעה בשטר הנאמנות, לשמירה על יחס הון עצמי למאזן של 20%. אי העמידה באמת המידה היתה אמורה להוביל גם להערת "עסק חי" בדו"חות החברה שיתפרסמו בקרוב, אך דחיית הפירעון המיידי הביאה גם לדחייתה של הערת ה"עסק חי".

עוד הוסכם באסיפה היום, כי הדחיות הינן לחודש אחד בלבד, כאשר נציגות מחזיקי האג"ח - פסגות, כלל ומנורה - תוכל להאריכן עד לשלושה חודשים. כל זאת, בתנאי שלא יתרחש אירוע מהותי שיאפשר למחזיקי האג"ח לדרוש פירעון מיידי.

מחפשים רוכש

למפרט מסר היום בישיבה, כי במסגרת רצונה של קרן BCM להיפרד באופן מיידי מאחזקותיה בישראל, היא מנהלת מו"מ עם שלושה גורמים. אלו עתידים להיפגש בעשרת הימים הקרובים עם מחזיקי האג"ח ועם בנק הפועלים. בישיבה הוסכם כי במידה שזהות הרוכשים לא תאושר על ידי מחזיקי האג"ח והבנק, יופקדו מניות החברה בנאמנות.

מחזיקי האג"ח החליטו בישיבה על מינויו של עו"ד אברמי וול, ממשרד עוה"ד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות', לביצוע בדיקת נאותות והערכת שווי לדפי זהב. וול ביקש כי החברה תישא בהוצאות אלה, וגם תתחייב להימנע מפעולות מהותיות בתקופה הקרובה, אלא אם תינתן לכך הסכמת הנציגות.