Mio משיקה מכשיר ניווט סלולרי ראשון הכולל דיווחים על עומסי תנועה

חברת רונלייט, המשווקת את Mio בישראל, השיקה מכשיר ניווט ייעודי בשיתוף פרטנר ; שירות ה-TMC קיים במדינות רבות באירופה ובארה"ב ומאפשר לנהגים לתכנן את המסלול שלהם בהתאם לעומסים

חברת רונלייט המשווקת את מכשירי הניווט של Mio בארץ, מצאה פתרון מקורי להשקת שירות לנסיעה בעומסי תנועה - ה- TMC - Traffic Message Channel .

רונלייט השיקה אתמול מכשיר ניווט ייעודי בשיתוף חברת פרטנר , הכולל לראשונה בארץ יכולות סלולריות. דגם Moov 380 בנוי ומעוצב כמו מכשיר ניווט ייעודי אחר של החברה, כאשר בעזרת תקשורת סלולרית, הוא מקבל את הדיווחים שלו על עומסי התנועה.

שירות ה-TMC קיים במדינות רבות באירופה ובארה"ב והוא מאפשר לנהגים המחזיקים מכשירי ניווט מיצרנים שונים לתכנן את המסלול שלהם בהתאם לעומסים. עד היום מכשירי ניווט ייעודים בארץ לא היו מסוגלים לקבל שירותי עומסי תנועה, שהיו קיימים רק בטלפונים, באמצעות תוכנות בתשלום של המפעילות הסלולריות או באמצעות תוכנת WAZE החינמית לטלפונים חכמים. רונלייט הציבה לצורך הפעלת השירות שרת במשרדי פרטנר בראש העין, שיודע לבצע את העברת הנתונים הזו למכשיר הניווט של החברה.

שירותי ה-TMC היו אמורים לפעול בארץ כבר לפני מספר חודשים על-ידי מספר יצרניות ניווט שונות כמו Mio, Nav N Go ואיתוראן. חלק מהחברות הודיעו בתקשורת שהשירות הזה אמור לפעול אצלם, אולם לטענתם, משרד התקשורת מעכב את פתיחת השירות הזה כבר מספר חודשים. במשרד התקשורת לעומת זאת טוענים, שלא הייתה אליהם פניה בנושא הזה. המסלול העוקף שמצאה רונלייט, איפשר לה להקדים את שאר היצרניות, שמחכות כבר תקופה ארוכה להפעלת השירות שלהם. Mio פתחו עם המכשיר המשולב שלהם קטגוריה חדשה בארץ, שתאפשר להם להתגבר על החסרונות מהם סבלו מכשירי הניווט הייעודים לעומת הטלפונים הסלולריים, כמו עדכון מפות דרך רשת האינטרנט.

דגם 380 מגיע עם תוכנת הניוט של Mio ולא עם תוכנת הניווט של חברת LocationNet אותה משווקת פרטנר כבר מספר שנים עם הטלפונים שלה. ה-380 נמכר בפרטנר ב-1,620 שקל והוא דורש מהלקוח גם רכישת חבילת תקשורת במחיר 5.90 שקלים, לצורך הפעלת ה-TMC. המכשיר משמש גם כטלפון לשיחות ברכב.

צחי הופמן