IBM תפטר כ-5,000 עובדים בארה"ב; תעביר משרות רבות להודו

כך לפי מקורות בחברה ; נכון לתחילת השנה הנוכחית, שיעור העובדים הזרים ב-IBM עלה ל-71% מתוך 400 אלף העובדים בחברה, לעומת 65% ב-2008

יצרנית המחשבים IBM מתכננת לפטר כ-5,000 עובדים בארה"ב ולהעביר חלק נכבד מהמשרות להודו. כך מסרו מקורות בחברה המעורים בנושא.

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית החלה להגדיל בהדרגתיות את מצבת כוח האדם שלה בהודו ומדינות אחרות כשבמקביל היא מצמצמת את מספר העבודים בארה"ב. נכון לתחילת השנה הנוכחית, שיעור העובדים הזרים עלה ל-71% מתוך 400 אלף העובדים בחברה, לעומת 65% ב-2008.

סבב הפיטורים הנוכחי ב-IBM מכוון לחטיבת השירותים הגלובלית, שמנהלת מאגרי מידע של תאגידים ומנהלת משאבי אנוש של לקוחות כמו פרוקטר אנד גמבל .

החברה פשוט תבטל חלק מהמשרות לאחר שלקוחות ביטלו חוזים. אך עובדים רבים מסבירים שבמקרים רבים ההנהלה הכשירה עובדים מהודו לשם העברת המשרות להודו, היכן שהעלויות נמוכות בהרבה.

בינואר האחרון, IBM דיווחה על פיטוריהם של 4,600 עובדים, חלקם מחטיבות התוכנה והמכירות. ברבעון האחרון דיווחה החברה על מכירות של כ-27 מיליארד דולר, ירידה של כ-1% לעומת אשתקד. סה"כ רשמה החברה רווח נקי של כ-4.4 מיליארד דולר, גידול של כ-10%.

ב-IBM שבנתה את עצמה מחדש בשנים האחרונות כחברה המבוססת על שירותי ותוכנה, יודעים לבצע שינויים רדיקליים בפעילות. מנכ"ל החברה, סם פלמיסאנו, אמר בהודעה לעיתונות במסגרת הדו"חות שפרסמה החברה לשנת 2008 כי מהלכים ל"שיפור הפריון בעזרת אינטגרציה גלובלית - ממשיכים להוכיח עצמם כמשתלמים". IBM, הגדילה את היקפי הפעילות שלה בשווקים המתפתחים - מדינות ה-BRIC - ומחזיקה שם מספר דומה של עובדים לזה שבארה"ב.

מ- IBM ישראל נמסר בתגובה כי "הודעת IBM מהיום על ביטול מספר משרות היא צעד המתבצע רק בצפון אמריקה. החברה אינה מפרטת את האתרים או את מספר המשרות בהן מדובר. חשוב לציין, כי IBM בוחנת בהתמדה את תמהיל הכישורים והמשאבים שלה ומבצעת שינויים נדרשים בהתאם. ניהול משאבי האנוש באופן כזה מבטיח את כושר התחרות שלנו תוך התאמה לצרכים המתחדשים של לקוחותינו. אנו צופים כי חלק מהעובדים ימצאו משרות אחרות בתוך IBM ואנו מסייעים להם במאמץ זה".