הבנקים מעכבים את מכירת פרי גליל לחצי חינם; זקי שלום: "כל יום שעובר גורם נזק לי, למפעל ולעובדים"

(עדכון) - עופר עיני ייפגש ביום א' עם נציגי הבנקים הנושים של ויטה פרי גליל ועם בעלי חצי חינם ; העובדים לא ינקטו בצעדים ארגוניים עד לפגישה ; הבוקר איים יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, כי ישבית את המפעל החל משבת

הבנקים החליטו לעכב את הסכם מכירת ויטה פרי גליל לבעלי רשת חצי חינם, וזאת בעקבות ערעור שהגישה חברת האריזות לגין לבית המשפט העליון.

במכתב ששלח המנהל המיוחד מטעם הבנקים, עו"ד עופר אטיאס, למגדלים, הוא מסר להם כי אין באפשרותו להגיש לבית המשפט המחוזי בחיפה כל בקשה לאישור עסקת המכירה - אלא אם יחליטו המגדלים להתחייב להפקיד בנאמנות את כל הכספים שיקבלו על-פי מתווה העסקה.

במקביל, המחלוקת בין בעלי חצי חינם, משפחת קופרלי וזקי שלום, שהביאה לפיצוץ העסקה לפני כשבוע, טרם באה על פתרונה. כזכור, לפני שבוע התפוצצה עסקת הרכישה לאחר שלדברי קופרלי ושלום, עו"ד אטיאס לא עמד בהתחייבות שנתן להם לפרוע את החוב כלפי יצרנית הקצפת ריצ' העולמית, העומד על 5.8 מיליון שקל. רקע נוסף לפיצוץ העסקה היא אי-כוונתו של אטיאס לכלול במסגרת הסכם הרכישה את הזכויות על המותגים ויטה, פרי גליל וקפולסקי.

עיני ייפגש עם נציגי הבנקים

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע הערב (ה') כי ייפגש ביום א' הקרוב עם נציגי הבנקים הנושים של ויטה פרי גליל - דיסקונט ולאומי, ועם הבעלים של רשת חצי חינם, זקי שלום. עיני ינסה להביא את הצדדים להסכמות, על רקע המחלוקות בין הבנקים לחצי חינם.

בינתיים, ההסתדרות הודיעה כי עובדי פרי גליל לא ינקטו בצעדים ארגוניים עד לקיום הפגישה, זאת על רקע האיום שהשמיע הבוקר יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, לפיו ישבית את המפעל החל מיום שבת.

זקי שלום: "אנחנו מאוד רוצים את העסקה"

מנכ"ל חצי חינם, זקי שלום, אומר היום ל"גלובס": "אנחנו מאוד רוצים את העסקה. נתנו ערבות אישית למגדלים, העתידים לגדל סחורה על סך 1.2 מיליון שקל. אנחנו כבר שבועיים וחצי לא יודעים איפה אנחנו עומדים. אני מצפה מהבנקים לשבת אתי ולגמור את הסיפור. כל יום שעובר גורם נזק לי, למפעל ולעובדים".

מוטי חזיזה: "חוצפה מעבר לכל פרופורציה"

מוטי חזיזה, יו"ר ועד העובדים של ויטה פרי גליל, התייחס הבוקר למצב המפעל בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל: "אני חושב שאנחנו, ככלל ציבור העובדים, נתנו להגיע להבנה ולהסדרים. אני אומר לך שראיתי חוצפה, אבל זו חוצפה מעבר לכל פרופורציה".

"אתמול (ד') בלילה הגיעו נציגי הבנקים לחרוץ את דיננו - גזר דין מוות. היו מוסכמות, היה מתווה של בית משפט, חשבנו שהגענו לרגע השקט. השבוע ביום שלישי היינו בטוחים שיש התקדמות ולמחרת מישהו קם על צד שמאל - לא טוב לו העסקה כי מישהו הגיש תביעה לבית משפט", אמר חזיזה, והוסיף כי "ביום שבת אנחנו סוגרים את שערי המפעל - אין יוצא ואין בא".

עוד אמר חזיזה כי "לעובד בישראל אין רגע של נחת. אני מפנה אצבע מאשימה רק כנגד הבנקים".