אופטיקה הלפרין מתרחבת: יוצאת למסע רכישה של חנויות פרטיות

לאחרונה רכשה הרשת 3 חנויות אופטיקה פרטיות, והיא מנהלת מו"מ עם 14 חנויות נוספות בהיקף כולל של כ-4 מיליון שקל

רשת אופטיקה הלפרין מתרחבת באמצעות רכישת חנויות אופטיקה פרטיות. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה חתמה הרשת על 3 עסקאות רכישה בהיקף של מיליון שקל. בין העסקאות נמנית גם רכישת אופטיקה טוקסי בצומת ירקונים ואופטיקה אסי בכרכור. במקביל מנהלת הרשת משא-ומתן מתקדם לרכישת 14 חנויות פרטיות נוספות בהיקף כולל של כ-4 מיליון שקל.

לדברי יעקב הלפרין, מבעלי הרשת, הרשת עדה לתהליך מחריף שבו חנויות אופטיקה פרטיות נקלעות לקשיים כספיים לאור המיתון. "רק בסוף השבוע האחרון התפרסמו 3 מודעות המציעות חנויות אופטיקה פעילות למכירה. זה כבר אומר הכל. לחנויות הפרטיות הרבה יותר קשה להתמודד עם כוח הקנייה של הרשתות המוזילות מחירים ועם התשלומים שאנחנו נותנים ללא ריבית. אנחנו שחקנו את הרווח בצורה דרמטית בשל המיתון, דבר שחנות פרטית לא יכולה להרשות לעצמה. מעבר לכך שילשנו את הפרסום שלנו בכל האפיקים ב-2009. יש היום לא מעט כאלה שמתנדנדים, ואנחנו מנצלים את ההזדמנות. בסופו של דבר, עיקר הכוח של חנות אופטיקה זה הוותק והרכישות מקצרות לנו את הדרך".

אופטיקה הלפרין, שנוסדה בשנת 1988, מונה היום 97 סניפים. כמו כן הרשת מפעילה 9 נקודות מכירה בתוך סניפי רשת המשביר לצרכן תחת המותג 40-90 ואופטיקה הלפרין לצעירים.

ההערכה היא כי בישראל פועלות כ-1,100 חנויות אופטיקה ומשקפיים, מתוכן כ-220 חנויות השייכות לרשתות - אופטיקה הלפרין, אופטיקנה, אירוקה ודורון והיתר חנויות פרטיות.

היקף שוק האופטיקה ומשקפי-השמש עומד על כמיליארד שקל בשנה. בישראל נמכרים כמיליון זוגות משקפי-שמש בשנה בהיקף של כחצי מיליארד שקל. קטגוריית המשקפיים האופטיות מגלגלת כ-400 מיליון שקל בשנה, ואילו קטגוריית עדשות-המגע כ-100 מיליון שקל בשנה.

לדברי הלפרין, פריחת תעשיית ניתוחי הלייזר בעיניים לא השפיעה על השוק. "כל יום נולד אדם חדש שמרכיב משקפיים. מעבר לכך, צרכנים רבים מתייחסים למשקפיים כאביזר אופנה ורוכשים מספר זוגות בצבעים שונים, וזה מחפה על כאלה שרכשו זוג אחד או יצאו מהשוק. בנוסף, חלק מהמנותחים נזקקים עדין למשקפיים לקריאה או בלילה או אפילו למשקפיים במספר נמוך יותר, כי לא תמיד התיקון הוא מוחלט ואבסולוטי".