הרכב שופטים "מאוזן ויעיל" למשה קצב: ג'ורג' קרא, יהודית שבח ומרים סוקולוב

במערכת המשפטית אומרים כי מדובר בהרכב מאוזן על אף שהוא מורכב משתי נשים, ובאותה מידה שקצב יכול היה לקבל הרכב שנחשב למחמיר יותר - הוא יכול היה לקבל הרכב מעט מתון יותר

"שקול, מאוזן ויעיל" - כך מגדירים שופטים בדימוס את הרכב השופטים המיוחד שנקבע במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב. בראש ההרכב יעמוד השופט ג'ורג' קרא, כשלצידו השופטות יהודית שבח ומרים סוקולוב.

במערכת המשפטית אומרים כי מדובר בהרכב מאוזן על אף שהוא מורכב משתי נשים, ובאותה מידה שקצב יכול היה לקבל הרכב שנחשב למחמיר יותר - הוא יכול היה לקבל הרכב מעט מתון יותר.

קרא (56) הוא "פליליסט" מובהק, שישב בשנים האחרונות כ"דן יחיד" ולא בהרכב. הוא כמעט שלא עסק בעבירות מין. הוא נחשב לשופט שיודע לנהל משפט באופן מאוד ענייני. "קרא לא עושה חשבון לאף אחד, לא לתקשורת ולא לפמיניסטיות", אומר עליו קולגה, "במובן זה שצריך כוח של ברזל כדי לעמוד בלחצים חיצוניים, במיוחד בתיק כזה שבו יהיו אולי פערים בין רצון הציבור לבין הראיות". קולגה אחר מעיד כי קרא אינו "קל בענישה", אך הוא הגון מאוד ו"מחמיר רק עם מי שצריך".

יהודית שבח (55) היא שופטת "אזרחיסטית" שצוותה בשנים האחרונות גם להרכבים פליליים. היא נחשבת לשופטת מאוד אנושית, טובת-לב ונעימה. אחד הקולגות מעיד עליה כי "היא פתוחה מאוד לשמוע דברים ואולי שובצה בהרכב כקונטרה לשופטת סוקולוב, שנחשבת לשופטת פרו-תביעתית שכמעט אינה מוציאה זיכויים תחת ידיה".

סוקולוב (63), מוסיף הקולגה, "היא שופטת הגונה, אבל בהחלט לא נחשבת למקלה, אולי בגלל שבאה משורות הפרקליטות. היא מקצוענית ויושבת שנים רבות בהרכבי פשע חמור".

"זה הרכב מצוין לצדק", מסכם שופט בכיר, "ולא פחות חשוב - מדובר ב-3 שופטים מאוד חרוצים ויעילים שלא יתנו למשפט להימרח".

ככל הידוע, סגנית הנשיא והאחראית על המחלקה הפלילית, השופטת דבורה ברלינר, צפויה להורות על שמיעת המשפט מספר פעמים בשבוע.