לב לבייב ומוריס מאן חתכו בשליש את מחירי הדירות בבנין ה-Apthorp בניו-יורק: יימכרו ב-2-7 מיליון דולר

מקורות זרים: לדברי החברה המשווקת את הפרויקט, הכוונה שעומדת מאחורי הורדת המחירים היא למכור במהירות את הדירות הראשונות בפרויקט המגה-יוקרה

בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, ושותפו בבניין ה-Apthorp בניו יורק, מוריס מאן, חתכו את מחירי הדירות בבניין בכשליש בצל סכנת העיקול שמרחפת מעליו, כך מדווחים מקורות זרים ואתרי אינטרנט בניו יורק. לדברי החברה המשווקת את הפרויקט, הכוונה שעומדת מאחורי הורדת המחירים היא למכור במהירות את הדירות הראשונות בפרויקט המגה-יוקרה.

דירות משופצות בפרויקט היוקרה יימכרו מעתה במחיר ממוצע של כ-21 אלף דולר למ"ר, שמייצג ירידה דרמטית מהמחיר בו הוצעו הדירות ביוני שעבר - 32.3 אלף דולר למ"ר. את המחיר הנוכחי הציגה קארן מנצור, מנהלת השיווק והמכירות של חברת Prudential Douglas Elliman's Development Marketing Group המשווקת את הדירות.

דירות בנות חדר אחד עד ארבעה חדרים בבניין יימכרו ב-2 מיליון עד 7 מיליון דולר. לפני הורדת המחירים, המחיר הנמוך ביותר בבניין היה 3.45 מיליון דולר עבור דירת שני חדרים בשטח 158 מ"ר והמחיר הגבוה ביותר היה 15.5 מיליון דולר עבור יחידה בת 12 חדרים. הנכס הוא בניין היסטורי בן 12 קומות, בין שדרות ברודווי ווסט אנד על רחוב 79, ברובע Upper West Side במנהטן שכולל, בין היתר, 163 דירות להשכרה, מתוכן כ-100 דירות בדיור מפוקח, בשטח כולל של 32 אלף מ"ר. לבייב ומאן רכשו את הבניין במארס 2007 תמורת 426 מיליון דולר. בזמן הרכישה תכננו השניים לשפצו ולהופכו לבניין דירות יוקרה המיועדות למכירה.

מכירת היחידות בבניין הייתה איטית ועד אוקטובר 2008, כארבעה חודשים לאחר שמתווה מכירת הדירות אושרה, לא נחתם אפילו חוזה אחד. כתוצאה, הוכנס תיקון לתוכנית, לפיו הוצעו מספר דירות למכירה במצבן as is, כך שמחירן זול יותר.

יו"ר,Prudential Douglas Elliman's הווארד לורבר, אמר כי בפני המקדימים לרכוש דירה תעמוד האופציה לקנות דירות משופצות או דירות במצבן הנוכחי (as is). דירות as is יימכרו במחיר של 17.8 אלף דולר למ"ר. גורמים בשוק הנדל"ן בניו יורק אומרים כי הורדת מחירים זו היא הגדולה ביותר לפרויקט מגורי יוקרה מאז הנפילות בוול סטריט בסתיו האחרון. לורבר אמר כי הכוונה היא למכור מהר את 30 הדירות הראשונות על מנת לאפשר את תוכנית הפיכת הבניין לבניין קונדומיניום. "אחר כך", הוא אמר, "המחירים יעלו".

למעשה, בכך ממשיך גל הבעיות בבניין היוקרה. בחודש שעבר דרשו אנגלו-אייריש בנק וקרן אפולו להשקעות בנדל"ן מהנהלה החדשה שלה בניין להציג תוכנית עסקית חדשה לבניין, על מנת למנוע את עיקולו. לדברי לורבר, הוסכם על מחירי המכירה החדשים והבעלים של הבניין מוכנים להמשיך עם תוכנית השיווק החדשה. "כל המסמכים מוכנים וחתומים", הוא אמר, "כולם הסכימו על הכל". מנצור אמרה כי "התמחור מחדש הוא הוגן למדי כלפי השוק ודירה לדוגמא תהיה מוכנה להצגה בתוך עשרה ימים".

בינואר האחרון החליטו לבייב ומאן כי האחרון לא יהיה עוד אחראי על ניהול הפרויקט ושבמקומו תנהל אותו חברה חיצונית. החברה שמונתה היא Broadwall Management Corp מקבוצת Feil Organisation. ההחלטה התקבלה במועד האחרון לפתרון הסכסוך בין השניים, שנקבע על ידי קרן אפולו. פתרון הסכסוך הוביל לכך שהקרן לא הכריזה על הלוואת המזנין שהעניקה לרכישת הבניין ולפיתוחו כחדלת פירעון.

בסוף דצמבר הגיש לבייב מסמכים לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק, בהם הוא כינה את מאן כמי ש"השתולל" במסגרת תפקידו כמנהל הפרויקט ובזבז את כספי הפרויקט על הוצאותיו המשפטיות האישיות. מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עלה כי לבייב מתכנן למכור את ה-Apthorp שבמנהטן תמורת 552 מיליון דולר לאחר שמועצת המנהלים של הפרויקט נתנה את אישורה למכירה, ואילו מאן סירב.