תגלית גז טבעי בקידוח "דלית 1"; נשיא נובל צ'ארלס דווידסון: רוצים להגיע להפקה ראשונה בישראל ב-2012

(עדכון) השותפות בקידוח "דלית" מול חדרה, בראשות דלק וישראמקו דיווחו על תגלית גז טבעי בקידוח "דלית 1" ; הבדיקות החשמליות שבוצעו בקידוח זיהו מאגר גז טבעי באיכות גבוהה

עכשיו זה רשמי: השותפות בקידוח "דלית" מול חדרה, בראשות דלק וישראמקו , דיווחו בשעה האחרונה לבורסה על תגלית גז טבעי בקידוח "דלית 1".

מפעילת הקידוח, חברת נובל אנרג'י מארה"ב, מסרה כי הבדיקות החשמליות (לוגים), שבוצעו בקידוח, זיהו מאגר גז טבעי באיכות גבוהה הכולל שכבות חול בעובי כולל נטו של לפחות 33 מטר והמכילות גז טבעי.

נשיא נובל אנרג'י, צ'ארלס דווידסון, אמר היום (ב') בתגובה לתגלית בקידוח "דלית" כי "אחרי ההצלחה ב"תמר" ו"דלית" אנחנו רואים פוטנציאל משמעותי להמשך החיפושים באזור בו יש לנו זכויות בשטח של כ-3 מיליון קמ"ר. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהתקדם עם תוכניות הפיתוח על מנת להתחיל בהפקה ראשונה לישראל מהאזור בשנת 2012".

דווידסון הוסיף כי בכוונת החברה לבצע סקרים סיסמיים בהמשך השנה בשאר רישיונות החיפושים בהן מחזיקה החברה באזור. לדבריו, על בסיס התוצאות ייתכן שפעילות האקספלורציה תורחב, וקידוחים חדשים יתחילו במחצית השנייה של שנת 2010.

בניגוד להערכות, נובל טרם מסרה נתונים אודות נפחי הגז המשוערים בקידוח, וככל הנראה, תפרסם את ההערכות רק לאחר ביצוע מבחני ההפקה. במשק האנרגיה מעריכים כי היקף הגז בקידוח לא גבוה מהתחזית שעמדה על כ-20 מיליארד מ"ק.

כפי שפורסם קודם ב"גלובס", לאור התוצאות האמורות החליטו השותפים בקידוח, על בסיס המלצת המפעילה, לבצע בקידוח מבחני הפקה.

מבחני ההפקה נועדו, בין היתר, לבחון את קצב ההפקה היומי של גז טבעי מהקידוח, לאפשר למפעילה לגבש הערכה אודות עתודות הגז הטבעי שזוהו בקידוח (ואשר תפורסם לאחר שתתקבל מהמפעילה) ולאפשר קבלת החלטה בדבר מסחריותה של תגלית הגז ב"דלית 1".

נובל הודיעה כי תגלית "דלית 1", במידה ותסתבר כתגלית מסחרית, עשויה להוות חלק מהשלב הראשון בתוכנית הפיתוח של תמר, המצויה כיום בשלבי גיבוש ראשוניים, והמיועדת לאפשר התחלת אספקה של גז טבעי למשק הישראלי כבר בשנת 2012.

ההערכה המעודכנת של העלות הכוללת של הקידוח (100%) ללא מבחני ההפקה הינה כ- 45 מיליון דולר, וזאת לעומת התקציב המקורי של כ- 50 מיליון דולר.

מבחני ההפקה, שיתחילו תוך כשבוע, צפויים להמשך כשבועיים ועלותם מוערכת בכ- 14.2 מיליון דולר (100%).

לאחר סיום ביצוע מבחני ההפקה, תעבור אסדת הקידוח לאתר תגלית הגז המסחרית "תמר", וזאת על-מנת לקדוח את קידוח האימות "תמר 2" שנועד, בין היתר, לאפשר הגדרה טובה יותר של רזרבות הגז הטבעי המצויות במבנה "תמר".