קרן ההשקעות של אורי שני יוצאת לדרך: רוצה לגייס ממוסדיים 2 מיליארד שקל

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מקיימים מנהלי הקרן סדרת פגישות עם משקיעים מוסדיים, ביניהם חברות הביטוח, פסגות, אקסלנס וקרנות הפנסיה הוותיקות

קרן ההשקעות החדשה של אורי שני להשקעה בחברות בקשיים יוצאת לדרך. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מקיימים מנהלי הקרן סדרת פגישות עם משקיעים מוסדיים, ביניהם חברות הביטוח, פסגות, אקסלנס וקרנות הפנסיה הוותיקות. מנהלי הקרן מעוניינים לגייס כ-2 מיליארד שקל. משך החיים של הקרן אמור לעמוד על 6 שנים. דמי הניהול יעמדו על 1% ומנהלי הקרן ייהנו גם מחלק מהרווחים העתידיים.

הקרן של שני מזכירה במבנה שלה את קרנות המנוף שיוזם משרד האוצר. מטרת הקרן לרכוש מסה קריטית של איגרות חוב של חברות, אשר צפויות להיתקל בקשיים בתשלומי החוב. לאחר שהקרן תהפוך למחזיק אג"ח משמעותי של החברה, היא תפעל להשגת הסדר מול החברות עד להתערבות אקטיבית בניהול החברות ובמידת הצורך גם תשתלט עליהן.

שני אינו צפוי להתחרות בקרנות המנוף של האוצר. האוצר קבע שקרנות המנוף יוכלו להשקיע רק בחברות שעיקר פעילותן מתבצע בארץ. לעומת זאת, הקרן של שני צפויה להשקיע גם בחברות שהשקיעו את כספן בחו"ל. בין החברות בהן שוקלת הקרן להשקיע, נציין את חברת הנדל"ן אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין. גם ארזים שבשליטת מאיר גורביץ', אשר פעילה בעיקר בשוק הנדל"ן בבריטניה, מועמדת להשקעה. עוד חברות אשר נמצאות על הכוונת של שני הן אוסיף, אולימפיה ופרופיט.

הקרן קיבלה את ברכת הדרך מהרגולטורים השונים, ביניהם: יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, והממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. גורמי הרגולציה השונים מרוצים מהיוזמה, שכן היא אינה כוללת מעורבות ממשלתית בדרך של ערבויות או הזרמת כספים.

את הקרן ינהלו אודי רוזנברג ורו"ח אסף רז, שיהיו שותפים מנהלים. רוזנברג כיהן כעשר שנים בהנהלה הראשית של בנק הפועלים בתפקיד מנהל אשראי, הקים וניהל את פעילות המימון החוץ-בנקאי לתאגידים במגדל חברה לביטוח, כמו כן, היה מנהל בכיר בקרן המזנין פלנוס. רז כיהן במשך כחמש שנים כסמנכ"ל הכספים של בסר אירופה, וכן שימש כמנהל בכיר (senior manager) בפירמת רו"ח EY.