רו"ח יצחק סוארי יכין תוכנית אסטרטגית לאזורים

בניית התכנית נעשתה בעידוד בנק מזרחי-טפחות, הנושה המרכזי של בעל השליטה באזורים, שעיה בוימלגרין, שכל מניותיו בחברה משועבדות לבנק

רו"ח יצחק סוארי יבנה תכנית אסטרטגית עסקית, הכוללת בין היתר התייעלות, לחברת הנדל"ן אזורים . כך נודע ל"גלובס".

בניית התכנית נעשתה בעידוד בנק מזרחי-טפחות , הנושה המרכזי של בעל השליטה באזורים, שעיה בוימלגרין, שכל מניותיו בחברה משועבדות לבנק. מאזורים נמסר בתגובה: "אזורים פנתה לסוארי כדי לגבש לה תכנית אסטרטגית". מקורב לחברה אמר ל"גלובס" כי "אזורים זקוקה לשינוי, ותוכנית סוארי תיצור אותו".

היום, במסיבת עיתונאים לרגל פרסום דו"חות הבנק, אמר מנכ"ל מזרחי טפחות, אלי יונס: "אזורים חברה מצוינת אני לא מוטרד. בוימלגרין יחזיר את החוב". בוימלגרין רכש לפני כשלוש שנים את אזורים תמורת 1.2 מיליארד שקל, והיקף חובותיו עומד על יותר מ-1.5 מיליארד שקל, כאשר האג"ח שלו נסחרת בבורסה בתשואה של מאות אחוזים.

היקף החוב של בוימלגרין למזרחי טפחות עומד על 650 מיליון שקל, והבנק הוא הנושה המרכזי שלו. כביטחונות להלוואה שיעבד בוימלגרין את כל אחזקותיו באזורים, אולם בעקבות המפולת בשוק הנדל"ן איבדו המניות כ-80% משוויין, וכעת אחזקותיו של בוימלגרין שוות רק כ-200 מיליון שקל. אולם, כאמור, מזרחי-טפחות אינו מוטרד, וככל הידוע הבנק לא ביצע מחיקות בגין האשראי שהעניק לבוימלגרין. הסיבה לכך היא הערכת שווי עליה עובדים בימים אלה בגיזה זינגר אבן, לפיה שוויה של אזורים עומד על 1.2 מיליארד שקל, פי ארבעה לעומת שווי השוק שלה.