אלביט הדמיה סיימה את 2008 בהפסד של 103 מיליון שקל

זאת בהשוואה לרווח של כ-540 מיליון שקל בשנת 2007 ; ההכנסות ירדו ב-68% והסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל

אלביט הדמיה דיווחה היום (ג') על צניחה של 68% בהכנסות 2008 ל-1.1 מיליארד שקל, לעומת הכנסות בהיקף 3.5 מיליארד שקל ב-2007.

ההפסד בשנה שחלפה, המיוחס לבעלי מניות הרוב, הסתכם בכ-103 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-540 מיליון שקל בשנת 2007.

הכנסות המימון הסתכמו בשנת 2008 בכ-64 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון בסך של כ-141 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ההון העצמי, נכון לתום 2008, עמד על 2.4 מיליארד שקל, כאשר חלק בעלי מניות הרוב בהון הינו כ-1.4 מיליון שקל. יתרות המזומנים וניירות הערך לזמן קצר וארוך שבידי הקבוצה מסתכמות ב-2.5 מיליארד שקל, לעומת סך של 2.1 מליארד שקל בשנת 2007. השינוי נובע בעיקר מתמורה ממימוש נכסים בפלאזה אשר קוזזו ע"י השקעות שביצעה החברה בנכסים חדשים וקיימים במהלך השנה.

הכנסותיה של אלביט הדמיה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-264 מיליון שקל, לעומת 2.28 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

ברבעון הרביעי זה הגיעו הכנסות המימון לכ-63 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

ההפסד ברבעון הרביעי, המיוחס לבעלי מניות הרוב, הסתכם ב-6.6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-617 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2007.

מוטי זיסר, יו"ר אלביט הדמיה, מסר: "חברה עסקית גדולה וטובה נבחנת בהתנהלותה בעיתות משבר. קבוצת אלביט הדמיה הגיעה אל המשבר מוכנה יחסית, הן מבחינת פעילות הליבה בתחום הנדל"ן - אין בקבוצה מלאי נכסים גדול למימוש והפרויקטים נמצאים בהליכי תכנון ובנייה שאינם דורשים משאבים גדולים מהקבוצה - והן מבחינת מבנה החוב של הקבוצה. בכוונתנו להתחיל בבחינת ובבדיקת שווקים חדשים אשר עשויות להיות בהן הזדמנויות נדירות למדי, כמו השוק האמריקני. ההיסטוריה פתחה לנו חלון הזדמנויות המתרחש פעם בכמה עשרות שנים ובכוונתנו לנצלו כראוי. המצב השורר בשוק הנדל"ן בארה"ב מאפשר לרכוש מרכזי קניות בתשואות הנעות בין 9% ל-14% וליהנות מייד מדמי שכירות. כאשר העולם יתגבר על המשבר, להערכתי - בתוך שנתיים שלוש, נוכל למכור את המרכזים הללו בתשואות של בין 4% ל-7%".

"בכוונת הקבוצה לבחון רכישת מרכזים מסחריים בארה"ב, תוך ניצול הידע והניסיון בניהול והשבחת מרכזים מסחריים אשר נצבר בקבוצה במהלך 15 השנים האחרונות. לצורך כך בכוונת הקבוצה לבחון גיוס, באמצעות קרן, סך של כ-400 מיליון דולר, כאשר חלקה של קבוצת אלביט הדמיה (אלביט הדמיה ופלאזה סנטרס בחלקים שווים) יעמוד על עד כ-100 מיליון דולר. גיוס זה יאפשר לקרן לרכוש מרכזים מסחריים בהיקף של כ- 800 מיליון עד מיליארד דולר".

שמעון יצחקי, מנכ"ל אלביט הדמיה: "המשבר העולמי שהחל בשנת 2008 מצא את קבוצת אלביט הדמיה ערוכה כראוי. פעילות הנדל"ן שלנו, המרוכזת ברובה בחברת הבת פלאזה, נשענת על ייזום מרכזים מסחריים ומימושם, על כן אנו בוחנים את עצמנו על פני מספר שנים ולא על פי רבעון או שנה. נכון להיום, בבעלות הקבוצה מספר רב של קרקעות במזרח אירופה אשר נירכשו מהון עצמי ואין מינוף בגינן. לאור המצב בשווקים, בחרה החברה להתקדם בבניית מספר מצומצם של פרויקטים, עם דגש על פרויקטים עבורם קיים ליווי בנקאי בתנאי השוק החדשים שנוצרו, במידה שמחירי המימוש לא ייתאמו את ציפיות החברה, אזי נמתין עד חלוף המשבר עם מכירת המרכזים ונהנה מתזרים שוטף מניהול הנכסים. אסטרטגיה זו של שימור יכולת הגמישות בין שני המודלים, מודל של בנייה ותפעול המרכזים ומודל של בנייה ומכירה, מלווה את החברה מזה שנים רבות ומוכיחה את עצמה בעת הזו".

"אנו ממשיכים בפיתוח כל זרועות הקבוצה, בתחום הנדל"ן, הודיעה הקבוצה על כוונתה להתחיל בבחינת אטרקטיביותו של השוק האמריקאי בנוסף לבחינה שמרנית וזהירה של הזדמנויות בשווקים בהם פועלת החברה, ובהם הידע והניסיון שרכשנו במהלך העשור האחרון יהוו יתרון משמעותי. לאחרונה השקענו באינסייטק מתוך מטרה להאיץ את פיתוח האפליקציות, החברה מאמינה בפוטנציאל הרב הגלום באינסייטק ושמחה להגדיל את חלקה בה. גם חטיבת הקמעונאות שלנו ממשיכה להתפתח ולאחרונה הודיעה כי תחל בשיווק מותג העל גאפ בארץ כבר במהלך 2009. לסיכום, אנו ממשיכים בפיתוח הזרועות השונות של הקבוצה על מנת להשיא רווחים לבעלי המניות שלנו, אך עושים זאת בצעדים מדודים ובשמרנות".