החו"ל משתלם? למרות המבצעים של חברות הסלולר, עדיין יקר מאד לדבר בנייד בחו"ל

בדיקת "כמהזה?" ו"גלובס" מעלה כי למרות שהמבצעים החדשים משקפים הוזלה לעומת המחירים הקודמים - אף חברה אינה מספקת את המחירים הזולים ביותר בצורה גורפת ; רוצים לחסוך? תתנתקו עד סוף החופשה

בין שלל מסעי הפרסום לקראת הפסח, קשה בשבועות האחרונים להתעלם מהקמפיינים של חברות הסלולר המשכנעות את הנוסעים לחו"ל להשתמש בשירותיהם לצורך יצירת קשר עם הבית. לפי כל אחת מהן, השימוש בסלולרי הפרטי בחו"ל הוא כיום האפשרות הזולה והמועדפת.

בעזרת אתר "כמהזה?" www.kamaze.co.il, אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות מחו"ל ולחו"ל, כבלים ולוויין וטלפון בישראל, סקר "גלובס" את ההצעות העדכניות של חברות הסלולר, פוענחו האותיות הקטנות והכוכביות, ונבדק איזו חברה סלולרית מציעה את ההצעה האטרקטיבית ביותר לחופשה בחו"ל.

מהבדיקה עולה כי למעשה אין חברה סלולרית אחת שמציעה באופן גורף את המחירים המוזלים ביותר, וכי הדבר תלוי הן ביעד הנסיעה, הן בסוג החבילה, והן ברמת השימוש בטלפון הנייד.

חשוב לדעת, שלמרות שמדובר בדרך הנוחה ביותר לתקשר עם הארץ בעודכם בחו"ל, ולמרות שהמסלולים החדשים של חברות הסלולר מגלמים תעריפים נמוכים משמעותית מאלה שאותם גבו מאיתנו קודם להוזלה, עדיין קיימות דרכים זולות משמעותית לקשר בין חו"ל לישראל, דוגמת רכישת כרטיס SIM מקומי בחו"ל או כרטיסי חיוג. כמו כן, קיימת האופציה האינטרנטית דוגמת סקייפ ודומותיה, המאפשרות לשוחח ממחשב למחשב ללא עלות כלל או בעלות נמוכה מאוד ממחשב לטלפון.

אמנם לנוחיות יש מחיר, ואין דומה לנוחיות של זמינות הטלפון הסלולרי הפרטי שעל גופכם, אך חשוב לזכור כי על אף שמחירי השיחות היוצאות מחו"ל לישראל הוזלו משמעותית, בטלפון הנייד משלמים גם על שיחות נכנסות -תשלומים שעשויים להצטבר לסכומים לא מבוטלים. לכן, מומלץ ליוצאים לחו"ל שלא לשכוח להפעיל שירות סינון שיחות ולהימנע ככל הניתן מלענות לשיחות נכנסות (למעט במסלול סלקום המתייחס במסגרת המבצע גם לשיחות נכנסות).

מה חדש בהצעות של חברות הסלולר?

כל המפעילות מתנות את השיחות המוזלות (במסלולי המבצע וגם במסלולי חו"ל מוזל רגילים) בהרשמה מוקדמת, ולכן יש להקפיד ליידע את חברת הטלפון לפני היציאה לחו"ל.

* אורנג':

המבצע: אורנג' מציעה את המבצע האטרקטיבי ביותר, והברור ביותר כיום לשיחות יוצאות, אולם זה מוגבל לתאריכים 30.3-20.4. במסגרת המבצע יזכו המנויים בתעריף של 1.5 שקל לדקה מכל היעדים בחו"ל לישראל, בחיוב על-פי יחידת מנייה של 10 שניות.

החיסרון: מדובר כאמור על תקופה מוגבלת, שאחריה, במידה שלא יוחלט על הארכת המבצע הנוכחי או פרסום מבצע אחר יחזרו המחירים להיות גבוהים בעשרות אחוזים, כפי שהם כיום.

* פלאפון:

המבצע: במקביל להשקת הרשת החדשה (רשת GSM* המאפשרת למנויי פלאפון המצטרפים אליה לצאת לחו"ל עם מכשירם האישי), הכריזה הרשת על הוזלת תעריפי השיחות מחו"ל לישראל. החברה מציעה התקשרות מחו"ל בתעריף של 59 אג' לדקה, בתוספת 4 שקלים לכל שיחה, ודמי מנוי חודשיים של 9.9 שקל (לשיחות מאירופה ומארה"ב) למשך 12 חודשים. התעריף המוזל הוא ל-15 הדקות הראשונות בכל שיחה.

החיסרון: עם ההצטרפות לשירות תיאלצו להיפרד מ-118 שקל (9.9 שקל לתקופה של שנה) שייגבו מכם ב-12 תשלומים שווים, גם אם טסתם לשבוע אחד בתקופת הפסח. בנוסף, החבילה תקפה לשיחות מארה"ב ומאירופה. לשיחות מיעדים אחרים תיאלצו לרכוש חבילה המתאימה בעלות חודשית של 19.90 שקל למשך שנה ובסך-הכל 238 שקל לשנה.

(מחירים אלה מגלמים 50% הנחה למנוי השנתי למצטרפים לרשת החדשה. על-פי אתר האינטרנט של החברה דמי המנוי המוזלים יהיו בתוקף עד ה-24.4).

זאת ועוד: החבילה מוגבלת כאמור ל-15 הדקות הראשונות בכל שיחה, ולאחריהן יחויב המנוי בתעריפי מסלולי חו"ל מוזל הרגילים הגבוהים משמעותית ממחירי המבצע. כך שבפועל אתם מחויבים לשנה גם אם יצאתם רק למספר ימים, נאלצים לשלם 4 שקלים לכל שיחה גם אם זו אורכת רק שניות ספורות, ומשלמים תעריף חו"ל מוזל רגיל אחרי 15 הדקות הראשונות.

לקוח הרשת הישנה שיבקש להצטרף למבצע (בכל היעדים למעט ארה"ב) ישלם תמורת השכרת מכשיר מתאים לחו"ל 6 שקלים עבור כל יום השכרה. לארה"ב אין צורך להשכיר מכשיר כי המכשירים הישנים מתאימים. כל זה נלקח בחשבון בטבלה, במסלול פלאפון הרגיל (לא במסלול לרשת החדשה).

* סלקום:

המבצע: סלקום היא החברה היחידה המעניקה תעריפים מוזלים גם לשיחות הנכנסות בחו"ל. על מנת ליהנות מהמבצע מחייבת סלקום רכישת בנק דקות בתשלום מראש ב-3 מסלולים קבועים - אחד ל-6 ימים ושניים ל-10 ימים. בתשלום מראש של 95 שקל ניתן ליהנות במשך 6 ימים מ-60 דקות שיחה (30 לשיחות יוצאות ו-30 לשיחות נכנסות), כך שעלות דקה בניצול מלא של החבילה תעמוד על 1.58 שקל.

בתשלום מראש של 139 שקל ניתן ליהנות במשך 10 ימים מ-90 דקות שיחה (מחציתן יוצאות ומחציתן נכנסות) כך שמחיר הדקה בניצול מלא יעמוד על 1.54 שקל, ואילו בתשלום מראש של 180 שקל תוכלו לדבר במשך 10 ימים 120 דקות (מחציתן נכנסות ומחציתן יוצאות) כך שמחיר דקה בניצול מלא של החבילה יעמוד על 1.5 שקל.

בנוסף סלקום מציעה חבילות sms, למשל חבילה של 50 הודעות sms מחו"ל ב-71 שקל המשולמים מראש.

החיסרון: הגבלת הזמנים (נסיעה לפרק זמן של יותר מ-10 ימים תיאלץ אתכם לחזור בתום תקופת המנוי למחירים הגבוהים של מסלול חו"ל מוזל); החבילה מתחלקת לשיחות יוצאות ושיחות נכנסות עובדה המקשה על המעקב אחרי ניצול השיחות; אי ניצול כל מלאי הדקות שבחבילה ייקר את מחירה היחסי של כל דקת שיחה, ובנוסף, גם כאן מוגבלת החבילה במספר דקות הניצול (120 דקות לכל היותר לכל תקופת השהייה).

הפרשי מחירים גדולים בין החבילות והמסלולים

על מנת לבדוק איזה מהספקיות מציעה את המבצע המשתלם ביותר, מאחר שכל ספקית מציעה מתווה שונה של חבילת הוזלות לחו"ל, אופיינו ב"כמהזה?" שני פרופילים של נוסעים: האחד מדבר מעט (מוציא ומקבל שיחה אחת למשך 5 דקות מדי יום, ושולח שתי הודעות sms ביום) - סך-הכל 10 דקות שיחה מדי יום. השני מדבר הרבה (מוציא 3 שיחות ביום ומקבל 3 שיחות ביום, אורך כל אחת מהשיחות 5 דקות ובנוסף שולח 5 הודעות sms מדי יום).

בנוסף, בדקנו 3 סוגי חופשות בחו"ל: 4 ימים בקפריסין, 7 ימים בצרפת, ו-10 ימים בארה"ב.

מהבדיקה עולה כי חבילת מבצע הפסח של אורנג' היא האטרקטיבית ביותר למדברים מעט הנוסעים לתקופה קצרה לקפריסין, לנוסעים לשבוע לצרפת (המדברים מעט ואלה המדברים הרבה), ואילו לנוסעים לארה"ב משתלמות דווקא החבילות של סלקום (למדברים מעט) ושל פלאפון (למדברים הרבה).

הפרשי המחירים בין החבילות השונות, ובין מסלולי מבצע לעומת מסלולי חיסכון חו"ל רגילים עשויים להגיע למאות שקלים. כך לדוגמה, המטיילים לקפריסין (וממעטים לדבר) ישלמו במבצע פסח של אורנג' 104 שקל, ובמבצע של פלאפון, בשקלול דמי המנוי השנתיים 219 שקל. (הפרש של יותר מ-100%) והמרבים לדבר ישלמו 217 בחבילת בנק דקות של סלקום אל מול 413 שקל בשקלול המחיר שישולם במבצע של פלאפון.

המבלים שבוע בצרפת ישלמו לאורנג' במבצע פסח 155 שקלים (לממעטים לדבר) לעומת 270 שקל באותם תנאי שיחה במבצע 59 אג' של פלאפון.

המסלול של פלאפון (59 אג' לדקה) הופך להיות אטרקטיבי ביותר כשמדובר בנוסעים לארה"ב המרבים לדבר. בפרופיל זה ישלמו מנויי פלאפון 1,425 שקל לעומת 1,712 שקל שישלם מי שירכוש בנק דקות במסלול המבצע של סלקום.

הנתונים נאספו על-ידי "כמהזה?" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ומחו"ל, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.