רשת מקדונלד'ס פותחת סניף ראשון של "מק קפה" בישראל

הסניף הראשון של "מק קפה" ייפתח בקניון איילון בר"ג ; הכוונה היא לפתוח עד 25 סניפי "מק קפה" בצמוד לסניפי מקדונלד'ס ב-4 השנים הקרובות ; הרשת צופה גידול מתון של 6% במכירות השנה ל-500 מיליון שקל

רשת מקדונלד'ס השקיעה 4 מיליון שקל בעיצוב סניף הדגל שלה בקניון איילון מחדש, והקימה לצדו מתחם מק קפה. "המסעדה בקניון איילון מזוהה עם פתיחת מקדונלד'ס בישראל, ולכן אך טבעי שהיא תיבחר כראשונה להציג גם את מתחמי הקפה", אומר עמרי פדן, מנכ"ל ובעלי מקדונלד'ס ישראל. פדן הודיעה גם כי הרשת פותחת מחדש את המסעדה ברוטשילד, שגם בה יפעל מתחם מק קפה.

איך פדן מתכוון להעתיק את המודל של מק קפה מחו"ל לארץ? "כל מסעדה שתשופץ ותהיה מספיק גדולה - ואנחנו מתכוונים לשפץ 10 מסעדות בשנה - נפתח בה מק קפה, וכך גם במסעדות החדשות. אנחנו פותחים בערך 10 מסעדות חדשות בשנה, ואלה שיתאימו ייפתחו עם מק קפה לצידן".

פדן הוסיף כי "השאלה אם נפתח סניפים של מק קפה קשורה לעד כמה הסניף יהיה גדול, ועד כמה האוכלוסייה מתאימה לבתי-קפה. בסוף השנה, למשל, נשפץ את הסניף שבקניון הזהב בראשון-לציון ונפתח בו מתחם של מק קפה. באילת, לעומת זאת, השלמנו שיפוץ בקניון מול הים ולא פתחנו מק קפה, כי פיזית אין בו מקום".

* בכמה סניפי מקדונלד'ס אתה מעריך שתפתחו מק קפה?

"אני מעריך כי ב-3-4 השנים הקרובות נפתח עד 25 סניפי מק קפה".

* יש לכם כוונה להתחרות ברשתות הקפה הגדולות - ארומה, ארקפה וקפה ג'ו?

"אני מתחרה בענף המזון כולו - אין רשת ספציפית שאני מתחרה מולה".

* אתה לא חושש להתחרות עם רשתות הקפה הגדולות שכבר מותאמות לטעם הישראלי?

"הישראלי בעד קרואסון צרפתי אמיתי ובעד קפה מעולה, כפי שיש לנו להציע ובמחירים זולים. אין לי סיבה לחשוש".

רשת מקדונלד'ס סיימה את 2008 עם מכירות של 470 מיליון שקל, ובמהלך השנה נפתחו 10 סניפים חדשים. מהחברה נמסר כי ב-2009 צפוי מחזור של 500 מיליון שקל. הרשת מעסיקה היום 4,000 עובדים.