זינוק מפתיע של 2.2 מיליון חביות במלאי הבנזין בארה"ב הפיל את מחיר הנפט ב-2.6% ל-48.39 דולר לחבית

[למדור שוקי עולם] סוכנות האנרגיה של ארה"ב דיווחה על עלייה בכמות הבנזין שבמלאי לעומת צפי לירידה של 1.8 מיליון חביות ; מלאי הנפט הגולמי עלה ב-2.8 מיליון חביות לרמתו הגבוהה מזה 16 שנה

החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה במאי ירד הערב ב-2.6% בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק ונקבע ב-48.39 דולר לחבית, זאת לאחר העלייה הבלתי צפויה שנרשמה במלאי הדלקים בארה"ב בשבוע האחרון, והעלייה החדה מהצפי במלאי הנפט הגולמי. בנוסף חוששים המשקיעים מתוצאותיה של פגישת 20 המנהיגים המובילים בעולם שתערך בלונדון.

במהלך הערב, לאחר פרסום דו"ח המלאים השבועי של סוכנות האנרגיה החריפו הירידות במחיר הנפט שירד ביותר מ-4%. הדו"ח הצביע על עלייה מפתיעה במלאי הבנזין ב-2.2 מליון חביות בשבוע שהסתיים ב-27 במארס על רקע הירידה בביקושים לו. האנליסטים צפו לירידה של 1.8 מיליון חביות במלאי. גם מלאי הנפט הגולמי רשם עלייה של 2.8 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 2.5 מיליון חביות במלאי, מלאי הנפט הגולמי מצוי כעת ברמתו הגבוהה ביותר מזה 16 שנה.

גם פרסום נתונים קשים מתחום התעסוקה בארה"ב אשר הצביעו על כך שמספר המועסקים במגזר הפרטי ירד ביותר מ-700 אלף עובדים, ופרסום נתוני מאקרו מדאיגים באירופה, ובראשם נתוני התעסוקה בגוש האירו, הם שהשפיעו לרעה על המסחר בנפט עוד קודם לפרסום דו"ח המלאים בארה"ב.

מנתוני איגוד תעשיית הנפט האמריקנית (API) שפורסמו אתמול, עולה כי מלאי הנפט גדל ב-3.3 מיליון חביות ל-357.8 מיליון חביות נפט גולמי בשבוע שהסתיים ב-27 למארס.

"אנחנו עדיין נמצאים בעיצומו של מיתון, ביקושים חלשים ביותר ועליות בשוק ההון", אמר מייק וויטנר, מסוסייטה ג'נרל.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במאי ירד ב-2.6% ונקבע ב-48.39 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ברמת הפירמות; דיווחו היום יצרניות כלי הרכב על ירידות חדות במכירותיהן בארה"ב בחודש מארס, כאשר פורד מוטורס דיווחה על נפילה של 41% במכירותיה וג'נרל מוטורס דיווחה על צניחה של 44.7%. פורד מכרה במארס 131,465 מכוניות ומשאיות, טויוטה דיווחה כי מכירותיה ירדו ב-36.6% והסתכמו ב-132,802 כלי רכב, וולבו הציגה ירידה של 31.4% במכירות מכירות מרצדס ירדו ב-25% ל-15,600.

חברת הכרייה האוסטרלית Oz מינרלז הסכימה למכור את רוב נכסיה לחברה הממשלתית הסינית Minmetals, ימים ספורים בלבד לאחר שהממשלה האוסטרלית חסמה את העסקה. העסקה המחודשת, שהיקפה 1.2 מיליארד דולר, אמורה לתת תשובה לחששות הביטחוניים שהועלו בעקבות ההצעה המקורית.