סנונית ראשונה לקונסולידציה: אמן רוכשת את ארטנט בכ-15 מיליון שקל

ארטנט עוסקת במתן שירותי IT ואינטגרציה ; הרכישה תשדרג את היקפי המכירות של אמן לכ-300 מיליון שקל בשנה, תחזק את מעמדה בשוק תשתיות ה-IT הארגוניות, וכן תגדיל את מצבת העובדים שלה לסביבות ה-900

על רקע הזעזועים בשוק ה-IT צפוי כי שנת 2009 תהיה עמוסה בקונסולידציה. סנונית ראשונה - אם כי עדיין בהיקף נמוך שלא בהכרח מעיד על הצפוי - ראינו היום. קבוצת אמן מחשבים הודיעה היום (ד') על רכישת חברת ארטנט (ArtNet Experts) העוסקת במתן שירותי IT ואינטגרציה, תמורת כ-15 מיליון שקל. במסגרת העסקה, תהפוך ארטנט לחברה תחת קבוצת אמן מחשבים, ותמשיך לספק שירותים ללקוחות במסגרת זו.

ארטנט היא חברה בסדר גודל בינוני המספקת בעיקר שירותי אינטגרציה לתשתיות ה-IT בארגונים. החברה, שנוסדה בשנת 1998, מוכרת בשנה בכ-50 מיליון שקל ומעסיקה כ-160 עובדים. הרכישה תשדרג את היקפי המכירות של אמן לסדר גודל של כ-300 מיליון שקל בשנה, תחזק את מעמדה בשוק תשתיות ה-IT הארגוניות, וכן תגדיל את מצבת העובדים שלה לסביבות ה-900 עובדים.

זו לא הפעם הראשונה בה מנהלת אמן - שלפי דברי המנכ"ל בן פסטרנק, רואה את עצמה מתרחבת השנה באמצעות רכישות - מו"מ עם ארטנט. הפעם ארך המו"מ מספר חודשים ובסופו הסתיים ברכישה. פסטרנק מוסיף כי "המגזרים בהם ארטנט פעילה כיום ובמיוחד מגזרי הביטחון, הטלקום והפיננסים הינם שווקים בהם פעילה גם קבוצת אמן ואנו משוכנעים בסינרגיה המשמעותית שניתן להשיג ברכישה זו". לדבריו, "רכישה זו לא תהיה אחרונה ב-2009. כחברה פרטית, רווחית ובעלת עתודות מזומנים, ידעה אמן לנצל הזדמנויות כאלו גם בעבר ובשש השנים האחרונות ביצעה יותר מ-15 רכישות".