מנכ"ל בוימלגרין קפיטל באסיפת מחזיקי האג"ח: "אסור לתת לנכסים של החברה להמשיך לדמם; אנו פתוחים לדבר על הכול"

גיל טובול רוצה להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח ומעריך שעד סוף היום יפורסמו הדו"חות ; מנכ"ל מגמות, המייצג 300 משקיעים המחזיקים באג"ח בערך של 60 מיליון שקל: "החברה נמצאת בפשיטת רגל למעשה" ; מנכ"ל אזורים מתי דב מפגין אופטימיות בראיון ל"גלובס": "בכל השוק אין דירות במלאי, ולכן המחירים חזרו לעלות"

"החברה טרם פרסמה את הדו"חות, אך אני מקווה שעד סוף היום נשלים את פרסום הדוחות", אמר גיל טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל , החברה האם של אזורים , במסגרת אסיפת מחזיקי האג"ח מסדרות א' ו-ג' של בוימלגרין קפיטל שהתקיימה הבוקר (ה'). לדבריו, "לחברה הייתה תוכנית למימוש נכסים על מנת לעמוד בהתחייבויות שלה. אנו מתמודדים עם משבר שאף אחד כאן לא התנסה בו עד היום, והניסיון למימוש לא צלח. ההצעות שהתקבלו לא פותרות את הבעיות".

טובול הוסיף: "צריך להתכנס ולבחון חלופות שונות למציאת הסדק. אי אפשר להתעלם מהסיטואציה שנוצרה". לדברי מנכ"ל בוימלגרין קפיטל, "העסקאות של נכסים שרכשנו בעבר נעשו במחירים מסוימים, והעסקאות שמוצעות לנו היום הן במחירים על פי המשבר - התוצאה של מימוש נכסים בתנאים הנוכחים זה אפס טוטאלי".

מנכ"ל בוימלגרין קפיטל התייחס לעובדה שהחברה הבת מהווה מקור עיקרי בתזרים המזומנים. "הנכס המשמעותי שלנו זה אזורים, ואנו סבורים שאזורים בהתנהלות נכונה יכולה לצאת מחוזקת ובטווח הרחוק גם לשרת את התחייבויות והאינטרסים של כולם. לכולנו אינטרסים דומים".

מחוץ לשוק האשראי החוץ-בנקאי, בנק מזרחי טפחות, כידוע, הוא המלווה הבנקאי הגדול ביותר של החברה. "יש הלוואה לבנק מזרחי טפחות שהוא נושה מובטח, ולו חוב של יותר מ-600 מיליון שקל והנכס המרכזי שמשועבד לו זה אזורים. ההתנהלות של הבנק אחראית ומדודה".

טובול ציין כי "צריך להגיע להסדר כולל שייתן לחברה את השקט התעשייתי ואת הזמן שהנכסים ישביחו את עצמם. אסור לתת לנכסים של החברה להמשיך לדמם. בגלל הסיטואציה אנו פתוחים לדבר על הכול".

בוימלגרין, כאמור, מחזיקה ב-64.8% באזורים, עם שעבוד ראשון על מניותיה לטובת בנק מזרחי טפחות ושעבוד שני לסדרה ג' של אגרות החוב. זאת, כאשר סדרה א' אינה מגובה בבטחונות. לחברה משכנתא של 75 מיליון שקל שהועמדה על-ידי בנק הפועלים כנגד אחזקה של 50% במתחם אסותא, וכל נכסי החברה משועבדים.

"יכולת החזר החוב לא קיימת"

; מדוע שעיה בוימלגרין לא מופיע?

"מי שביקש להיפגש עם שעיה נפגש איתו. לבוימלגרין יש מחויבות לחברה, ולא באמירות אלא בכסף. החשיפה שלו להשקעה בישראל היא ב-600 מיליון שקל, 400 מיליון שקל במזומן ועוד 200 מיליון שקל בערבויות".

"התוצאות לסיכום 2008 לא עשויות להיות מרנינות", הוסיף טובול. "הכתובת נמצאת על הקיר. צריך לשנות את מבנה ההון שלה ולראות איך אפשר לשפר את המאזן".

; מה לגבי התשלום הקרוב?

"צריך להתכנס כמה שיותר מהר, אך כרגע לחברה אין את המקורות לשלם. הפתרון יהיה כולל. הסיטואציה כרגע נשלטת וצריך להתנהל באחריות ובחוכמה. נדבר עם נציגות של מחזיקי האג"ח".

"כל ההצעות שהתקבלו התוצאה האפקטיבית שלהם היא שהן לא פתרו שום בעיה. אם היינו מממשים, לא היה שום שינוי ולהיפך - היינו נותרים עם פחות כלים להתמודד. בתנאי השוק, לא ניתן לקבל את המחיר שישרת את התחייבויות וצריך להמתין לכך שנוכל לממש".

; מה לגבי חלוקת לגנא כדיבידנד בעין?

"אני לא יודע עד כמה זה ישפר את מצבנו, אך זה נבחן".

טובול אמר כי "אני חושב שבניגוד למקרים אחרים, התמונה של בוימלגרין מאוד פשוטה: יש 3 נכסים ומחירם בשפל שלא היה כמותו. כנגד הנכסים נטלנו הלוואות ונכון להיום, במחיר המימוש, יכולת החזר החוב לא קיימת". לדבריו, "אף אחד לא רוצה להמשיך ולהתקיים בתנאי החוסר וודאות הקיימים היום. לולא הזרמות ההון של בוימלגרין היינו במצב של היום כבר לפני שנה".

"החברה נמצאת בפשיטת רגל למעשה"

נפתלי מנדלוביץ', מנכ"ל מגמות, הגיע לאסיפה על תקן של מייצג 300 משקיעים. "החברה נמצאת בפשיטת רגל למעשה. אין להם שקל אחד בכיס. לפי מיטב ידיעתי לבוימלגרין אישת אין כסף להביא לחברה. יש לנו את אזורים ומה שמשורשר למטה".

מנדלוביץ' ציין כי "אנו צריכים לוודא שבנק מזרחי טפחות לא יממש את הבטוחה שלו ו- יש לו אינטרס לא לעשות זאת, כי אחרת הוא יצטרך למחוק. אנו צריכים לשלב ידיים עם הבנק. הבטוחות טובות לימים טובים, והם יגיעו - אבל זה תלוי בקדוש ברוך הוא. אין ספק שהעסק הזה צריך להתנהל יותר טוב מאשר בעבר, ואני לא רוצה לפרט בפורום הזה".

עוד הוסיף מנכ"ל מגמות, המייצג מחזיקים בהיקף של 50 מיליון מאג"ח ג' ועוד 10 מיליון שקל בסדרה א': "עד היום העסק לא התנהל נכון. דרוש שיתוף פעולה של כל הנושים. ביכולתנו לצאת מפה מורווחים. צריך למנות נציגות שתדבר במקביל עם בנק מזרחי טפחות ועם שעיה בוימלגרין. אפשר לנסות לגייס עזרה גם מהממשלה - יש כאן מאות רבות של אזרחים. אני מציע למנות אותי לנציגות ושלא לבקש היום פרעון מיידי. בחצי השנה הקרובה אין שום תזרים לאג"ח מבוימלגרין, אבל עוד שנה מהיום כולנו חוגגים. בנק מזרחי טפחות מחזיק בשתי הערכות שווי לאזורים.

בוימלגרין -סבוימלגרין -ס