נער בן 13 נרצח וילד בן 7 נפצע קשה בפיגוע שהתרחש לפני הצהריים בבת עין שבגוש עציון

(עדכון) מחבל חמוש בגרזן הסתנן לשטחי היישוב, ותקף באמצעותו את השניים. "הוא ניסה להרוג אותי, אבל חטפתי לו את הגרזן", סיפר אבינועם, תושב בת עין שנאבק במחבל, הוציא מידיו את הגרזן, אבל לא הצליח ללכוד אותו

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

פיגוע ביישוב בת עין שבגוש עציון: נער בן 13 נרצח וילד בן 7 נפצע קשה בפיגוע שהתרחש לפני הצהריים ביישוב. מחבל חמוש בגרזן הסתנן לשטחי היישוב, ותקף באמצעותו את השניים. "הוא ניסה להרוג אותי, אבל חטפתי לו את הגרזן", סיפר אבינועם, תושב בת עין שנאבק במחבל, הוציא מידיו את הגרזן, אבל לא הצליח ללכוד אותו.

עד כה לקחו שני ארגונים אחריות על האירוע: הג'יהאד האיסלאמי - פלוגות ירושלים וגדודי השהיד עימאד מורנייה - ארגון לא מוכר שנטל אחריות גם על הפיגוע בבקעה.

כוחות הביטחון עדיין מנהלים מרדף אחר המחבל, שככל הנראה נמלט לאזור היישוב הפלסטיני צוריף, הממוקם בסמוך לבת עין. מסוק הועלה לאוויר במטרה לתפוס את המחבל. על פי הדיווחים אחד מאנשי כוחות הכוננות של היישוב ירה לעבר המחבל, אבל לא ברור האם הוא נפגע. על בסיס מידע מודיעיני מקיים הצבא פעילות במספר אזורים מסביב בת עין.

הוריו של הנער שנרצח קיבלו את הבשורה הקשה על מותו והתייחדו לזמן קצר עם גופתו. הלוויתו של הנער תיערך בשעה 17:00 ביישוב. תושבי היישוב נראו המומים מהטרגדיה הקשה שפקדה את היישוב הקטן המונה כ-100 משפחות, שם כולם מכירים את כולם. הם חיבקו אחד את השני בניסיון לחזק.

ממד"א נמסר כי הילד בן ה-7 שנפצע בינוני פונה לבית החולים הדסה עין כרם על ידי ניידת טיפול נמרץ. מנכ"ל מד"א הנחה להעלות את רמת הכוננות באזור יהודה ושומרון לכוננות מלאה. בנוסף, מתקיימת הערכת מצב בעניין הכוננות ברחבי הארץ.

מהפרטים הראשונים עולה כי המחבל הבחין בנער ובילד מחוץ לבית ביישוב. הוא התנפל עליהם ותקף אותם בגרזן, למרות שהשניים ניסו להימלט אל תוך הבית. בשלב זה הבחין באירוע תושב המקום, שהתנפל על המחבל והצליח להוציא מידיו את הגרזן. המחבל השתחרר מהתפיסה ונמלט משטחי הישוב, לכיוון צוריף - משם כבר יצאו בעבר מחבלים לעבר ישראל. בן ה-13 התמוטט בתוך הבית. אחיו התקשר למד"א והודרך כיצד לבצע בו החייאה, אולם הוא מת מפצעיו.