גורם בענף רשתות השיווק: "רמי לוי מטעה את הצרכנים"; לוי: "מפעל המצות לא מספק את הכמות הנחוצה"

ערוץ 2 חשף אתמול כי נגמרו המצות בסניפי רמי לוי ; מנכ"ל מפעל מצות ירושלים, יעקב לודמיר: "המפעל עובד מסביב לשעון אך לא יכול לספק את כל הכמות שלוי רוצה. לוי לא הכין אותנו לזה"

מבצעי המכירות לקראת פסח גרמו לעליית מדרגה במלחמה של רשתות השיווק. גורמים בענף התקיפו היום (ה') את רמי לוי, בעקבות הידיעה ששודרה אמש (ד') בחדשות 2, לפיה למרות ההתחייבות של לוי למכור חבילת מצות בשקל ללא התחייבות קנייה - קונים שהגיעו לסניפים של רמי לוי מצאו כי המצות אזלו, וניתן לקנות במחיר מלא רק מצות יקרות יותר. "מדובר בהטעיית הצרכנים", מסר גורם בענף רשתות השיווק, "רמי לוי קיבל את הפרסום, וכעת הוא לא עומד במה שהתחייב".

רמי לוי אמר הבוקר ל"גלובס" כי אכן היה מחסור בכמה סניפים במצות, אך לדבריו - מפעל המצות, מצות ירושלים, לא סיפק לסניפים את הכמות הנחוצה. "כתב ערוץ 2 משך את הקופאית בסניף בלשון", טוען לוי. "בפועל, אני היחיד שהתחייב למכור מצות בשקל ללא התניית קנייה. אמנם הגבלתי את מספר החבילות ללקוח, אך אחר כך הוריתי לקופאים שלא לחסום מספר בני משפחה שרכשו כל אחד כמה חבילות. במבצע דומה בשנה שעברה מכרתי 30,000 מצות, והשנה בשלושת הימים הראשונים למבצע מכרתי 120,000 מצות".

תלונות על מחסור במצות בשקל בסניפי רמי לוי הגיעו גם למערכת "גלובס", אם כי לא נמסר על מחסור בקוטג' בשקל. "התורים בסניפים הם זוועה" סיפר לקוח של רמי לוי. "ניסיתי לקנות מצות בשקל, אולם אמרו לי שנגמר ושלחו אותי לקופה. שם אמרו לי שאבוא שוב בעוד שעה, ואתחיל את כל התור מחדש. בסופו של דבר מצות בשקל לא קניתי, אבל היו הרבה עצבים, ולא רק אצלי".

מנכ"ל מפעל מצות ירושלים, יעקב (ינקי) לודמיר, אמר ל"גלובס" בתגובה: "המפעל עובד מסביב לשעון, 24 שעות ביממה, אך לא יכול לספק את כל הכמות שלוי רוצה. אם לוי היה מודיע לי מראש שהוא הולך למכור מצות בשקל, הייתי יכול אולי להיערך טוב יותר, אך למדתי על זה מהעיתונות. אני מייצר כל יום אלפי חבילות, מ-30 טון של חומר גלם. כבר ביום הראשון למבצע הוא עבר את כל הכמות שסיפקתי לו בשנה שעברה. לדעתי, יש גם הגבלה לכמות הסחורה שלוי יכול להחזיק בסניפים".

כך או כך, לוי אמר היום ל"גלובס" כי הוא מוכן להמשיך את המבצע של מצות בשקל, שאמור היה להסתיים הערב, כל עוד "מצות ירושלים" יספקו לו מספיק מצות. לוי הוסיף כי הוא מתעתד להכריז מחר (שישי) על מבצע חדש, במסגרתו כל מי שירכוש בחנות ב-99 שקל - יוכל לרכוש תמורת חצי שקל חבילה בת 2.5 ק"ג של "מצות יהודה", מותג מעט יקר יותר מ"מצות ירושלים". "לא תיארתי לעצמי שהמצב הכלכלי יביא להתנפלות כזו על המבצע הזה" הוסיף לוי. "כשראיתי את היקף הביקוש, הלכתי למפעלי מצות אחרים, כמו מצות ראשון ומצות אביב, וביקשתי מהם לספק לי סחורה, אולם הם השיבו בשלילה, מאחר ואני לא עבדתי איתם בשנים עברו. אני אכריז על המבצע החדש מחר, ולדעתי לא יהיה מחסור במצות יהודה".