הנהלת "ביקור חולים" הסכימה להקפיא את תוכנית ההתייעלות עד לסיום בדיקה חיצונית מטעם הרופאים

בהסתדרות לא שמעו על ההסכמה עם הרופאים והכריזו על סכסוך עבודה: "נמשיך להיאבק"

הנהלת בית החולים "ביקור חולים", בראשות הרב דודי זילברשלג, הסכימה להקפיא את יישום תוכנית ההתייעלות, שכוללת בין היתר פיטורי כ-40 עובדים זאת לאחר שכבר הוחלט להוציא לפנסיה 30 עובדים שהגיעו לגיל פרישה ולקצץ 15% משכר העובדים.

בתום פגישה שנערכה אתמול בין נציגי ההנהלה לראשי ההסתדרות הרפואית ואיגוד רופאי המדינה, הוסכם כי הרופאים ימנו מטעמם יועץ כלכלי חיצוני שיבחן בשקיפות את תוכנית ההבראה המוצעת ואת מצבו של בית החולים. היועץ יורשה להעלות חלופות לתוכנית, וכל זמן שנמשכת בדיקתו הנהלת בית החולים לא תנקוט בצעדים חד צדדיים וכך גם העובדים לא ינקטו בשיבושים. "מצאתי אוזן קשבת ומקצועית בהסתדרות הרפואית ובארגון רופאי המדינה, והאינטרסים שלנו זהים לחלוטין, גם אם תהיה מחלוקת על הדרך", אמר זילברשלג.

אלא שבינתיים ההסתדרות הכריזה היום בשעות הצהריים על סכסוך עבודה רשמי בבית החולים, ולאחר פניית "גלובס" טענה כי לא ידעה על הסיכומים בין ההסתדרות הרפואית להנהלה. ההסתדרות מייצגת את ועד העובדים שאינם רופאים, ואלה מסתבר לא שותפו בפגישה שהתקיימה אתמול. המצב המביך הזה רק מחזק את הקרע בין יו"ר ועד העובדים, רוני עמרם, לבין זילברשלג. האחרון אף דרש ממנה לאחרונה לחזור ולשמש כמזכירה רפואית לצד תפקידה בוועד, ואילו היא מעוניינת להמשיך לעבוד בוועד בלבד. "אנחנו לא יודעים על ההסכמות ולא שותפנו בהן, כך שכל עוד תוכנית ההבראה הזאת קיימת אנחנו נמשיך להיאבק", מסרו היום בהסתדרות.

נזכיר כי "ביקור חולים" נקלע לאחרונה לקשיים על רקע הפסקת הזרמת הכספים מצד הבעלים, ארקדי גאידמק, ובשל צמצום חד בהיקף התרומות למוסד. בנוסף, בוועד העובדים של ביה"ח טוענים להתנהלות פזרנית מצד ההנהלה, שמעסיקה מספר רב של יועצים בשכר גבוה. רשם העמותות במשרד המשפטים בודק לאחרונה תלונות על העברת 1.6 מיליון שקל מקופת ביה"ח לעמותות שבראשן עומד זילברשלג כספים שלטענת האחרון יועדו לגיוס תרומות עבור ביה"ח והועברו לאחר שנתקבלו כל האישורים הדרושים.