S&P מעלות סימנה גם את החברות הבנות של אזורים: הורידה הדירוג לאנגל אירופה ב-11 דרגות

תחזית הדירוג האג"ח "CC" של אנגל אירופה תישאר שלילית ; בנוסף, הכניסה את דירוג האג"ח של אנגל משאבים לתהליך בדיקה מחדש, עם השלכות שליליות ; חברת הדירוג: בעיקר עקב בעיית נזילות בטווח הנראה לעין

כשבוע לאחר הורדת הדירוג לחברה האם, אזורים , חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה היום (ה') על הורדת דירוג האג"ח, והכנסה לבדיקה מחדש של האג"ח, של שתיים מהחברות הבנות של חברת הנדל"ן שבשליטת שעיה בוימלגרין.

את דירוג האג"ח מסדרה ג' של חברת אנגל אירופה , הורידה חברת הדירוג ב-11 דרגות ל-"CC", מ-"BBB", כשתחזית הדירוג היתה ונשארה שלילית.

S&P מסבירה שהורדת הדירוג נובעת בעיקר מסיבות של בעיית נזילות בטווח הנראה לעין. כמו כן, קיימת זכות לבעלי האג"ח של החברה לדרוש פירעון מיידי במידה והדירוג יורד מתחת ל-"BBB", דרישה כזו עלולה להוביל לאי-יכולת פירעון, או לכניסה להסדר מול בעלי האג"ח.

חברת הדירוג מציינת, כי אנגל אירופה נסמכת על החזר הלוואת בעלים מאנגל משאבים לצורך עמידה בפירעון קרן וריבית אגרות החוב בסוף שנת 2009. בנוסף, פרסמה אנגל משאבים כי על פי התניות בנקאיות, היא מנועה מחלוקת דיבידנד בתקופה הקרובה, מה שמהווה מקור חשוב ביכולת הפירעון של אנגל אירופה משנת 2010 ואילך.

להערכת הכלכלנים בחברת הדירוג, גם יכולת אנגל משאבים לעמוד בהחזרי חובותיה נסמכת רבות על מימושי נכסים בישראל וקבלת הלוואות בפרויקטים, זאת, בתנאי שוק קשים. מצוקת נזילות בחברת לגנא , חברת האם של אנגל אירופה, אשר בדוחותיה לשנת 2008 נרשמה הערת "עסק חי", כמו גן לבוימלגרין קפיטל, מוסיפה לסיבות להורדת הדירוג.

את האג"ח מסדרה ה' של אנגל משאבים , חברת הדירוג הכניסה לתהליך בדיקה מחדש, עם השלכות שליליות. הסיבה קשורה לאפשרות בעתיד הנראה לעין, של בעיית נזילות, ולסטייה מאמות מידה פיננסיות להן התחייבה החברה כלפי בנק ישראל. "להערכתנו, יכולתה של אנגל משאבים לעמוד בהחזרי חובותיה נסמכת רבות על מימושי נכסים בישראל וקבלת הלוואות בפרויקטים, זאת, בתנאי שוק קשים". אומרים בחברת הדירוג.

נזכיר, כי S&P מעלות הורידה בשבוע שעבר את דירוג האשראי של אזורים בדרגה אחת מ"-A" לרמה של "+BBB" עם תחזית דירוג שלילית, בעקבות אזהרת הרווח של אזורים להפסד של בין 400 ל-450 מיליון שקל.