עוד אגדת היי-טק סיימה דרכה: סיליקון גראפיקס נמכרה ב-25 מיליון דולר

החברה, שפיתחה מחשבים עתירי ביצועים המיועדים בעיקר ליישומים גראפיים והנדסיים, נמכרה ל-Rackable לאחר שהגישה בקשה להגנה מפני נושים

שוק ה-IT עסק לאחרונה בהרחבה בעסקה לרכישת סאן על-ידי IBM. סאן היא לא כוכבת הטכנולוגיה היחידה שהמשבר הנוכחי הציב אותה על המדף.

הלילה נסתם הגולל על אחד מעופות החול הטכנולוגיים - חברת סיליקון גראפיקס (SGI) - שנמכרה ל-Rackable תמורת כ-25 מיליון דולר. העסקה דווחה לאחר שהחברה הגישה בקשה - שנייה בתולדותיה - להגנה מפני נושים (Chapter 11), לפיה יש לה נכסים של 390 מיליון דולר וחובות של 530 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה ב-1981, פיתחה מחשבים עתירי ביצועים המיועדים בעיקר ליישומים גראפיים והנדסיים, הצליחה לפרוץ בשנות ה-80 וה-90. מסוף שנות ה-90 מצבה הידרדר. היא ניסתה להתרומם, וקיבלה הלוואות של מאות מיליוני דולרים, אך המשבר הפיננסי סתם את הגולל על הניסיון החדש. מספטמבר שעבר איבדה כ-98% משווייה ל-2 מיליון דולר, בעוד שבעבר הייתה שווה כמה מיליארדי דולרים.

הרוכשת תקבל את כלל הנכסים של סיליקון אבל לא את החובות. ל-SGI יש בישראל פעילות ארוכת שנים שכיום מקיפה 12 אנשי מכירות ותמיכה, שמנוהלים על-ידי המנהל האזורי בצרפת.

הפעילות המקומית אמורה להמשיך ולפעול גם תחת הישות החדשה.