ברננקי בנאום על המאזן של ה'פד': "עד כה, נראה כי התוכניות שלנו פועלות כהלכה ובהתאם למטרות שהצבנו"

"התוכניות החדשות למתן אשראי צימצמו במידה משמעותית את בעיות המימון של הגופים הפיננסים, עזרו להוריד את הריביות בשוק האשראי, ותרמו להתייצבות המערכת הפיננסית בכללותה"

בן ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב, נשא היום (ו') נאום על המאזן של ה'פד', והסביר כי המהלכים חסרי התקדים בהם נקט הבנק הפדרלי הקלו על מתן האשראי לצרכנים ולעסקים האמריקנים.

"עד כה, נראה כי התוכניות שלנו פועלות כהלכה ובהתאם למטרות", אמר ברננקי בנאום שנשא בניו-יורק. "המהלכים בהם נקטנו מצליחים להוריד את מחירי ההלוואות ומרחיבים את הנגישות לאשראי".

"התוכניות החדשות למתן אשראי צימצמו במידה משמעותית את בעיות המימון של הגופים הפיננסים, עזרו להוריד את הריביות בשוק האשראי, ותרמו להתייצבות המערכת הפיננסית בכללותה", הסביר ברננקי.

עם זאת, ברננקי הבהיר כי ה'פד' עדיין לא סיים את תפקידו במשבר הנוכחי. "התוכניות שלנו לרכוש אג"ח ממשלתיות ארוכות-טווח רק החלה, והמהלך למתן אשראי ישירות לצרכנים ולעסקים צפוי להתרחב במידה משמעותית בחודשים הקרובים".

נזכיר כי בתחילת חודש מארס, ברננקי הודיע על רכישת אג"ח ממשלתיות ארוכות-טווח (300 מיליארד דולר) ואג"ח מגובות משכנתאות בהיקף כולל של 1.15 טריליון דולר. יו"ר ה'פד' הותיר את הריבית המרכזית על שפל של 0%-0.25%.

במבט קדימה, ברננקי אמר כי "על ה'פד' לעקוב בדריכות ובזהירות אחר המתרחש בשווקים הפיננסים ובכלכלה הריאלית, ולשחרר את הנזילות והאשראי שהוא העניק באופן מדוד ואחראי, ככל שהשיטות הקונבנציונליות יותר למתן נזילות מתאוששות ומשפיעות לטובה".