ג'רי מנדל, מנכ"ל GMF: "אם ב-25 ביוני לא נעמוד בתשלום, יום למחרת תשאלו אותי לגבי בעלי המניות"

בעלי האג"ח באו באסיפה בטענות אל ג'רי מנדל, על כך שבעת ההנפקה הם התפארו בבעלים, רונן צלניר מבעלי חברת החיתום פועלים IBI, שיושב בוועדת האשראי של חברה, וגם הבעלים של RP וכעת נציגיהם לא היו נוכחים בישיבה

חברת GMF מקיימת בשעה זו אסיפת בעלי אג"ח, ובה היא מעדכנת את מחזיקי האג"ח על מצב החברה. בדו"חות האחרונים שפרסמה GMF קיבלה החברה הערת "עסק חי" מרואי החשבון שלה, היות וקיים חשש כי לא תוכל לפרוע את איגרות החוב שהנפיקה במועדן.

כ-20 מחזיקי אגרות חוב הצטופפו במשרד עורכי הדין קנטור ושות', ושמעו את הסבריו של המנכל ג'רי מנדל. נציגיהם של IBI לא באו לאסיפה, כמו גם הנציגים של RP.

GMF הינה חברה פרטית שעל בעליה נמנים קרנות השקעה המחזיקות 63.75% מהחברה, וחברת החיתום פועלים IBI מחזיקה 36.25% מהחברה. מנכ"ל GMF הוא ג'רי מנדל, שכיהן בעבר כמנכ"ל מריל לינץ' ישראל.

בעלי האג"ח באו באסיפה בטענות אל ג'רי מנדל, על כך שבעת ההנפקה הם התפארו בבעלים, רונן צלניר מבעלי חברת החיתום פועלים IBI, שיושב בוועדת האשראי של חברה, וגם הבעלים של RP. כעת נציגיהם לא היו נוכחים בישיבה. בוויכוח שעלה לטונים גבוהים, ג'רי ענה על כך שהוא מנכ"ל של GMF, והוא לא מייצג את IBI, שבשבילם זו השקעה פיננסית, והוא לא יכול לענות במקומם.

בעלי האג"ח רצו לדעת האם IBI יכניסו כסף לכיס אם החברה לא תעמוד בתשלום האג"ח, ודרשו לדעת הוא פנה אליהם, אולם נציגי החברה, בהם העו"ד של GMF, סירבו לענות האם מאמציהם כוללים פניה לבעלי המניות. ג'רי ענה: "אם ב-25 ליוני לא נעמוד בתשלום, יום למחרת תשאל אותי לגבי בעלי המניות".

החברה החלה את פעילותה העסקית בתחילת שנת 2007, עת הנפיקה איגרות חוב בריבית של 7.5%, וכן אופציות לאג"ח. סה"כ גייסה GMF מהמשקיעים כ-90 מיליון שקל. GMF העמידה מימון ביניים לחברות ולפרויקטים ברחבי העולם בריביות גבוהות שנעו בין 12% ל 20%, כאשר עקב המשבר חלק מהחברות לא פרעו את החוב ל GMF במועד, וכתוצאה מכך GMF לא יכולה להחזיר את חובה למחזיקי האג"ח במועדו.

GMF כבר פרעה תשלום אחד של אגרות החוב בדצמבר 2008, ומחזיקי האג"ח אמורים לקבל את שני התשלומים הנותרים בחודשים יוני ודצמבר 2009. התשואה על איגרות החוב של החברה עמדה על 752% בפתיחת המסחר היום, כך שהמשקיעים כנראה כבר הפנימו שאת תשלום הקרן הקרוב, ב 25 ליוני, הם כנראה לא יקבלו במלואו או במועדו.