קצת נחת מהמשבר: 6,000 עובדי רבוע כחול יזכו לתוספת שכר של 4%

בין כל גלי הפיטורים וקיצוצי השכר במשק, יש עובדים שזוכים לקצת נחת ערב חג הפסח: ההסתדרות חתמה אתמול (א') על הסכם עם הנהלת רשת רבוע כחול, לפיו 6,000 עובדיה המועסקים במסגרת הסכם קיבוצי יזכו לתוספת שכר של 4%, שתוענק להם כבר במשכורת אפריל.

תוספת השכר תינתן רק למי שצברו ותק של שנתיים ברשת, כשמדובר במרבית העובדים. עובדים חדשים יחסית יזכו גם הם לתוספת השכר ברגע שיצברו את הוותק המתאים. השכר הממוצע ברשת נמוך מ-5,000 שקל, כך שתוספת חודשית של כ-200 שקל נחשבת משמעותית, במיוחד בתקופה של מיתון. התוספות יינתנו לעובדים המועסקים בכל מותגי הרשת: מגה בול, מגה, מגה בעיר ושפע שוק.

המו"מ בין ההסתדרות להנהלת הרשת, בראשות זאב וורמברנד, החל בתחילת 2008, אז המשק היה עדיין בעיצומה של פריחה כלכלית ושכר העובדים לא עודכן מזה תקופה ארוכה. גורמים בהנהלה הסבירו כי לא היה זה רציני עבור ארגון גדול לסגת מהכוונה להעניק תוספות שכר אחרי מו"מ ממושך, למרות שהמשבר יכול היה לספק תירוץ טוב.

"אני משוכנע שזו ראייה לטווח ארוך", אמר היום (ב') ל"גלובס" זאב וורמברנד. "העובדים שלנו נמצאים במגע ישיר עם הלקוחות ולכן חשוב לנו שהם יהיו מרוצים. אני שמח שחתמנו על ההסכם לפני החג ואני בטוח שנקבל תמורה מלאה מהעובדים", הוסיף וורמברנד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, אמר כי "מדובר בהסכם שניתן בהחלט להתגאות בו על רקע קיצוצי שכר ופיטורי עובדים במשק כתוצאה מהמשבר הכלכלי".

בשיחה עם "גלובס" אמר יו"ר ועד העובדים ברבוע כחול, אייל אלי, כי "בתקופה זו, כשאנשים רואים כל מיני מבצעים ופיתויים ברשתות שיווק פרטיות, הם צריכים לחשוב גם על זכויות העובדים במקום שבו הם עורכים קניות. הם צריכים לחשוב אם הקופאית מקבלת את כל הזכויות הסוציאליות ואם היא קיבלה מתנה לחג. השכר שלנו אולי לא בשמיים אבל אנחנו מקבלים קרן השתלמות בשנה הרביעית, קרן חיסכון ואפילו משכורת 13. זו עבודה קשה מאוד ומגיעה לעובדים כל אגורה".

"מילה של דודי ויסמן זו מילה"

יו"ר הוועד ביקש להחמיא גם לבעלים, דודי ויסמן: "היום בהרמת כוסית הוא סיפר לנו שבמפגשים עם אנשי עסקים כולם מספרים כמה הם פיטרו וכמה קיצצו, ושהוא דווקא שמח לתת. מאז שהוא הבעלים מילה שלו זו מילה, לא צריך הסכם". *